:shock:Sitat:
Opprinnelig skrevet av JoJo
Eg tror at legen din trenger å friske opp kunnskapen sin om stoffskifte. Økning av Liothyronin vil senke TSH ytterligere, noe som igjen fører til mindre egenproduksjon og lavere FT4.
Lykke til :)
Printable View
:shock:Sitat:
Opprinnelig skrevet av JoJo
Eg tror at legen din trenger å friske opp kunnskapen sin om stoffskifte. Økning av Liothyronin vil senke TSH ytterligere, noe som igjen fører til mindre egenproduksjon og lavere FT4.
Lykke til :)
Ja, det er nesten nifst - tenk om jeg ikke hadde hatt den kunnskapen jeg har fått i dette forum. Da hadde jeg for det første trodd at prøvene var helt fine og latt det bli med det, eller gått igang med dobling av T3medisin!!!
Det er nok ikke snakk om å friske opp sine kunnskaper, men mer å få ervervet kunnskaper (tror ikke helt nyutdannete leger får noe særlig innføring i stoffskifte). Uff,uff
T4 kan ikke lages av t3.
Noe pasienter tåler ikke en høy ft4, fordi de har noen betennelsreaksjoner i kroppen fra før. Da lagers cytokiner, og de forårsaker at t4 blir omdannet til RT3 istedenfor T3. Det er alltid noen på forumene som må holde sin ft4 i sjakk, og heller ikke kan ta mye stoffskiftemidisin, fordi det ellers ville blitt til RT3.
Derfor prøve legene ofte om pasienten blir ok på en lavere dose eller med en lavere ft4.
Men t3 omdannes ikke til t4. Heller ikke ft4. Den går NED.
Ville bare gi et tips som jeg ikke kan se har vært nevnt før. Flere studier viser at kokosnøttolje har god virkning på pasienter med hypothtrose.
http://www.coconut-connections.com/hypothyroidism.htm
Kan kjøpes i helsekost butikker. Gjør et søk på Google ang. "coconutoil", så får man flere treff angående ulike studier.
fredlund.