Kanskje de skulle lage "normalområde" for temperatur også ?
Det virker som de må ha et normalområde å holde seg til.
Nå er det slik at alt under 34,7grader (mener jeg å huske) er hypotermi og sykehusbehandling.
Alt over er ok.
Printable View
Kanskje de skulle lage "normalområde" for temperatur også ?
Det virker som de må ha et normalområde å holde seg til.
Nå er det slik at alt under 34,7grader (mener jeg å huske) er hypotermi og sykehusbehandling.
Alt over er ok.
[quote="n`Finn"]Hvis det er vanlig å ha 36 kan jo det tyde på at flere har lavt stoffskifte.
Det kan godt være lavt og folk kan leve med det, bare akseptere symptomene.
Noen gjør det og tror det skal være slik.......[quote
Har litt overvekt i familien, også vet jeg at det har vært stoffskifte problemer lenger ut.
De har sikkert normalområder for temperatur også.
Og nettopp det er jo det jeg leter etter, siden prøvene mine ikke slår ut.
Er det noen som vet om en lege i Norge som jobber etter eller bruker temperatur prinsippet i forhold til stoffskiftet?
Det er mange grader av stoffskifteproblemer - og mange måter den som er rammet takler og aksepterer dem på.
Min far døde av at han ikke fikk behandling for stoffskiftet.
Han aksepterte at han hadde mer smerter enn andre og legen behandlet dem med smertestillende av alle slag. DER er utvalget stort - det er bare vi med hypothyreose som aksepterer at behandlermiljøet nekter oss medisiner som er almindelig tilgjengelige på markedet.
Jeg vil absolutt ikke fortenke for noen, men overvekt kan ha mange årsaker og man oppfordres vel i mange tilfeller til å akseptere det.
Da er det vel tenkelig at noen også aksepterer stoffskifteproblemer for dette kan jo ha avgjørende betydning.
Nå er det ikke alle Levaxinoffere som går ned i vekt etter behandling.
Det er heller ikke alle som oppnår en normalisering av temperaturen.
Likevel er behandlermiljøet som forbannet stedig at de kun vil akseptere en eneste medisin for lavt stoffskifte.
Er dette faglig forsvarlig ?
Armour er eneste årsak til at jeg både gikk ned i vekt og opp i temperatur.
Og det er bare en av medisinene som finnes "derute".
Uff, for en forferdelig lesning n`Finn.
At det går ann å behandle folk sånn :x
Nå er ingen i min familie på levaxin, så dette blir jo bare tankeprosesser.
Men ser at særlig mamma har vært "lat" og tykk i alle år.
Bestemor var lik og oppdaget at hun hadde lavt stoffskifte når hun ble 78 år.
Vil så gjerne finne en løsning på min dårlige helse, og en legitim forklaring for meg selv hva som feiler meg (bortsett fra whiplashen.).
Er så redd for å gå på levaxin eller armour uten å ha behov for det, og med det gjøre ting værre.
Men jeg vet innerst inne at før jeg ble overdosert hadde jeg en opptur på levaxin, så er vel ikke utenkelig at jeg forsøker igjen...
Eller prøver Armour???
Jeg husker jo at du har vært her en stund mohaienne, men husker ikke "storryen".
Du har altså prøvd Levaxin, men du har kanskje prøvd for store doser ?
100µG/dag kan være 100% for noen.
25µG/dag vil kunne være en fjerdedel av hele kroppens behov for noen.
Jeg er sikker på at det skal det mye mindre mangel enn det til for å lage problemer. Over lang tid.
Og da er vel behandlingen feks 12,5µG - over lang tid ?
Eller 1/4Grain Armour ?
Storryen er at jeg har blitt dårligere og dårligere for hvert år som går, etter et fall med påfølgende nakkeskade.
Nakken er blitt mye bedre etter trening, men den generelle formen er dårlig.
Ingen energi, sover mye, tåler lite inntrykk, ingen konsentrasjon, kalde føtter, deprimert og tiltaksløs, er varm og kald om hverandre, sliter med å "holde kroppen oppe".
Prøvde levaxin i 7 måneder, men ser jo i ettertid at jeg var overdosert i tre av de. Var oppe i 75 µG/dag.
En av mine store spørsmål er også om det er så at jeg mangler noe tyroksin, si at jeg skulle hatt 25 µG/dag, kan det virkelig gi sånne utslag???
Dere andre her på foumet er jo oppe i helt andre doser.....
Hvis du mangler bare litt så vil det skape problemer over tid.
Har du tatt blodprøve med de vanlig innledende prøvene da ?
Det vil jo kunne avdekke noe.
Jeg tror at mange som har "litt lav" fT4 kan trenge et lite tilskudd.
Det skal sies at raporter går på at det ikke virker, men jeg tror likegjerne at det kan være at det er et lite tilskudd Levaxin som ikke virker.
Prøvd Armour ?
Prøvene mine er helt fine....
Men har høyt prolaktinnivå.
Noen som vet om lavt magnesiuminnhold har noe å si for stoffskiftet?
Har ikke prøvd Armour, men lurer på det.
Bare veldig usikker på om den har flere bivirkninger enn levaxin.
Tenker på i forhold til om det ikke skulle være noe feil med stoffskiftet mitt.
Høyt prolaktin kan jo virke forstyrrende på styringen av kjertelen, på den måten at det kan bli produsert litt for lite TSH.
Vil du legge ut hvilke relevante prøver som er tatt da ?
Om de er "normale" er jo en vurdering som må gjøres........
Høyt prolaktinnivå kan være et tegn på at hypofysen ikke virker bra, fordi da lages det ikke nok dopamin eller hva det var som undertrykker prolaktin. (det er slik det henger sammen omtrent)
Jeg vet om noen uten kjertel som bare bruker 50mg levaxin pluss litt liothyronin, så det fins jo dem som bare trenger litt.
nora