Sitat:
Bivirkninger: Alvorlige bivirkninger sees sjelden. Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Mavesmerter/-kramper, redusert appetitt, diaré, obstipasjon, oppkast. Hud: Hudutslett. Muskel-skjelettsystemet: Smerter i muskler og ledd. Sentralnervesystemet: Nervøsitet, tretthet, angst, søvnløshet, søvnvansker. Øvrige: Kvalme, hodepine, svimmelhet, nedsatt energi, økt energi, følelse av nedtrykthet, irritabilitet, kuldefølelse, rennende nese, brystsmerter, økt svetting, økt tørstfølelse, forsinket ejakulasjon, nedsatt potens, økt tåreutskillelse. Sjeldne (<1/1000): Blod: Idiopatisk trombocytopenisk purpura. Lever: Unormale leverfunksjonstester. Sentralnervesystemet: Depresjon, suicidaltanker, suicidalforsøk.
Av disse har jeg de aller fleste fra før av, men det alvorligste er da at ITP kan være en bivirkning. Nå står det at bivirkningene er sjeldne, men jeg har jo allerede en latent ITP, så det er vel ikke helt til å spøke med? Skal jeg få det igjen og på enda en hestekur med Prednisolon, så kanskje binyrene for alvor takker for seg. Dessuten er det ikke så stor sjanse for å få det under kontroll med kortisol heller, så vidt jeg husker - det var snakk om fjerne milt. Jeg ER veldig fristet til å forsøke ldn, men jeg må være sikker på hva jeg gjør her, og jeg har ikke hatt krefter til å forsøke å finne ut av mer med dette.