Sv: Om å ha tillit til legen.. Hypokonderi.
For min del er det umulig å ha tiltro til en lege som ikke tar meg på alvor.
Vi har desverre et system her til lands som gir legen ufortjent mye status. I tidligere tider ble de sett på som herre over liv og død, og de har siden den gangen sittet på en alt for høyt sokkel - for å se ned på oss uvitende "fjotter".
Så lenge fastlegeordningen består, så kan de drite i å gjøre en god job, de får da betalt nok likevel uten å røre en finger for det - så lenge de har folk på listen sin.
Pharmaindustrien sponser de også, betaler deler av utdanningen deres, pluss, pluss - og de får nok av frynsegoder bare de peiler oss inn på de riktige medisinene som de vil at vi skal ta.
Jeg har flere opplevelser ala dette, og jeg synes de har gått laaaaangt utover streken.
Jeg tar selvfølgelig ingen av pillene. Jeg spiser ikke rottegift , basta.
Mine symptomer henger sammen med lavt stoffskifte, og de vil gi seg når dette kommer i orden. Ellers tar jeg naturprodukter som ikke skader kroppen ( selvfølgelig er alt testet i førveien ). Det dreier seg om kroppen min, og den kjenner jeg best selv- og jeg bestemmer selv over den, dette er min rett !
Sinnssykt system. Om de hadde fått betaling i henhold til hva de virkelig gjør - og ikke noe annet , så hadde de vært nødt til å være litt mer åpen og anstrenge seg litt mer for å finne ut av problemene. De ville ha jobbet for pasientens beste da, og ikke til beste for dem selv og deres egen pengepung.
Jeg synes det hører ikke hjem i det 21. århundret at de våger å kalle folk for hypokonder, bare fordi de selv er for dum og ikke har nok kunnskap for å finne ut hva som virkelig feiler folk. - Og dette betaler samfunnet vårt / trygdekassen for - fullstendig uforståelig for meg.
Samtidig hakker de ned på alt annet som gir flotte resultater, egal om det dreier seg om healing eller andre alternative / komplimentære og helhetlige metoder.
De er vel redd for at noen andre kan ta levebrødet deres.
Forkastelig !
Jeg tror menneskeheten må våkne og se hva som egentlig skjer i denne verden, dette er maktmisbruk på det verste.
Det er snakk om hvor stor sykefraværet er i dette landet, og hvor mange flere fastleger vi trenger. - Jeg får sure oppgulp når jeg hører slikt vås.
Hadde vi hatt leger som kan sin jobb, og hadde de gjort en innsats slik at folk hadde fått riktig hjelp med en gang, så hadde de spart oss for mye lidelse og de hadde spart trygdekassen for mye sykepenger.
Du trenger ikke å reise lenger enn til Tyskland, Sveits, Østerrike, etc. for å finne leger som er mye mer helhetlig og åpen, de har kanskje lært litt mer enn de norske verdensmestere.
Ikke gi opp, men bytt fastlegen når han er utidig. Det har jeg gjort. Men tro meg, han fikk vel høre litt før jeg gikk fra kontoret hans. Han mislikte på det sterkeste at jeg hadde litt peiling på hva som feilte meg. Jeg skulle helst ha underkastet meg og sagt ja takk ! - til lykkepillen - fordi det ellers ikke var noe galt med meg da. Litt overgangsalder må man da vel tåle !!!
Blir sint når jeg tenker hvor mange som blir behandlet slik, og som i virkeligheten er meget syk. Slik vil vi ikke ha det . Slik kan vi ikke ha det i 2009Dette må det bli slutt på !
Hele familien min byttet til ny fastlege i protest.
Stå på - og ikke la deg trampe på. Bytt lege, og send inn klage på legene som gjør slike overtramp.
Husk vi er mange som har slike problemer - du er ikke alene om dette.
Før eller siden vil det måtte skje forandringer på dette området !