Diskusjon rundt stoffskiftesykdom og graviditet
Ville bare legge denne ut her...mye fin info...;)
http://www.barnimagen.com/forum/thread/4194981
TSH og å bli gravid (tålmodigheten lenge leve!)
Hei!
Jeg strever med å få opp TSH - den har vært under 0,03 lenge fordi jeg har gått på Liothyronin i tillegg til Levaxin.
Jeg har seponert siden mai og vært helt uten T3 siden begynnelsen av juli. Det føles jo ganske merkelig å stadig føle seg sykere og svakere for å skulle starte en graviditet... Vi prøvde uten hell (selv med hjelp av gyn) da jeg var "friskere" - det vil si høyere medisinert.
Jeg er mest interessert i å vite hvor lav TSH folk har hatt og likevel blitt gravide. (Den flinke!) legen min sier den bør være mellom 1 og 2. Det høres veldig fornuftig ut, men jeg er jo så utålmodig...
Vil ha baby!
Jippi for alle som får det til!
:D
Mvh,
Kua
Hva er normale verdier når man vil bli gravid
Hei!
Jeg har hatt høyt stoffskifte, fått radioaktivt jod og har så vært ganske bra de siste to årene. Har hatt TSH på ca 0,3 det siste året. Jeg ble gravid ved første forsøk og hadde da TSH 0,3. Etter et par mnd. var TSH 2,8. Etter at par uker til var den på 14! Jeg går til endokrinolog og ha nå fått økt thyroksindosen. Er 14 uker på vei.
Jeg vet egetlig ikke så mye om dette med stoffskifte og problemer med å bli gravid. Men hvis man har rimelig bra verdier og føler seg ok. og likevel ikke blir gravid, ja da vil vel jeg tro at grunnen ligger et annet sted? Det er jo mange par som sliter med å bli gravide av mange grunner.
Ønsker dere lykke til!
Klara