-
Jeg tror og "allergier" henger lenge igjen,så håper jeg kan la eggene ligge lenge :D .Men en frokost uten egg,meieriprod,melprod og de tingene som ellers trigger kjertelen-ja hva er det?Er følsom med blodsukret pga insulinet så glutenfritt for meg er en Bombe!Er forsiktig med frukt og.
Siste kontrastundersøkelse var i 2002,tror jeg,så det burde være ute av kroppen..
Rart at de legene Og endokrinologene jeg har vært hos "vet" så lite.De forholder seg til labsvar og that`s it.Så nå at Aker Lab anbefalte en Tsh på rundt 1.noe jeg leste i bøker fra Usa for år tilbake.
Siste året så har jo det som sagt vært ekstra ille så T4 har ikke vært helt pålitelig.Men rundt 17(opp mot 25 om dosen har vært for høy)ved en Tsh 0.05-0.5.Ligger Tsh på 1.5 så stort sett T4 på 11-14.Og som feks nå Tsh 5,66 da viste T4 10(sjelden lavere)
Men kanskje den største synderen,som jeg har skrevet,T3 1-1,5!!!
Den stiger maks til 2,3 selv med en Tsh på 0.05 og en T4 25-30.
(da jeg fikk diagnosen T4 på 70 og T3 4,3!).
Tror den hadde gitt meg mye bra om den steg.
Men liothyronin funket veldig dårlig,og det er vel ikke noe annet som får den til å stige?
-
Det er veldig vanlig at de med graves også har anti-TPO....
den voldsomme søthungeren/sulten ser for meg mer ut som lavt blodsukker pga lavt cortisol. har fulgt flere pasienter på forumen før og det viste seg å være søitne binyrer.
Hvor mye liothyronin tok du, og hva var din ft4 på da?
Hvis man ikke tåler liothyronin, så sier de på forumene at man muligens har lavt cortisol/slitne binyrer.
lavt ft3 kommer også typisk av lavt cortisol sier de på forumene, siden cortisol absolutt trengs til omvandlingen.
bare mine tanker sånn umiddelbart når jeg hører dine symptomer.
Og, du har jo åpenbart flere autoimmune ting på gang etter min mening. Hårtap og de ting du lister opp i siggien. Typisk for lavt cortisol.
Hva føler du?
nora
-
Har tatt cortisol prøver iallefall 3 ganger(og alle andre prøver som går på binyrene).For jeg leste om trette binyrer og syntes selvfølgelig at det stemte godt med symptomene.Men prøvene har vært fine og godt innenfor ref omr.Siste Cortisol ifjor viste 341.Har og tatt DHEA som lå midt i refomr.
Husker ikke nå hvor mye jeg tok av T3 medisin,men ble kunstig hyper;uro.T4 steg fort og jeg starta å spise(fråtse) og kutta med.Tok vel minste dose,delte den opp slik jeg hadde lest.T4 steg iallefall,men nesten ikke effekt på T3.Prøvde den 2 ganger til med samme resultat og kutta da ned på Levaxin-men samme skjedde-kasta tabl ifjor.Før tok jeg ikke mer enn 12,5mg levaxin! vekselsvis 25mg-og det var nok.
Så kom en periode nesten et år på 125 mg daglig og slet enda med litt høyere Tsh til tider.Plutselig snudde alt i fjor(etter sorg i fam)og Tsh krangler fælt.Siste halvår før jul 50mg.og Nu på egenhånd(kanskje mindre gap imellom Tsh sving?)tar jeg 25mg.Så får vi se..Får ta en ny runde til legen og trygle om noen nye prøver,noe er galt.Men så lenge en er oppegående så blir det vanskelig å få prøver,bare glad de ikke hiver meg uta av labratoriet hver 3 uke :lol:PS bytta til Laktosefri levaxin i juli
og har i det siste streifa meg at den kunne gjøre noe værre...?Tar nå den vanlige