Re: Norsk Thyreoideaforbund og Armour
Sitat:
Opprinnelig skrevet av BenteB
Det siste året har vi hatt en lege i vårt faglige råd som har erfaring med behandling med Armour, og han har nå laget en veiledning for leger med medisinsk informasjon om bruken av Armour. Veiledningen er ikke ment for pasienter, men de av våre medlemmer som blir enige med legen sin om at de kan prøve Armour, kan be oss om å sende veiledningen til legen.
Hvorfor en så tung omvei? Hvorfor ikke ha den liggende på hjemmesiden, til fri avhenting for både leger og pasienter?
Og hvorfor er den ikke ment for pasienter? Er det for vanskelig for oss? (hvis ironidetektorer over det ganske land blinker rødt nå er det helt korrekt).
Kanskje denne legen med erfaring er villig til å "oversette" den?
Sitat:
I vårt medlemsblad Thyra nr. 4-2007 står det informasjon om dette. Neste år kommer vi til å intervjue denne legen i Thyra og bringe mer informasjon om Armour sammen med mye annen nyttig informasjon.
Jammen det er veldig, veldig bra. Skal bli spennende å se.
Sitat:
Som et seriøst pasientforbund har vi ikke kunnet gå ut med informasjon om Armour tidligere. Da hadde vi måttet basere oss på âsynsingâ fra pasienter eller informasjon fra nettet.
Nei, huffameg! Jeg må si jeg synes det der høres litt selvhøytidelig og bedrevitende ut.
Dere kan jo begynne her, hvis New England Journal of Medicine er greit? Desverre har denne bare stått på trykk på papir:
Thyroid Hormone Replacement â One Hormone or Two?
Toft AD
Extracts of animal thyroid tissue, first used in 1892, contained both thyroxine and triiodothyronine and were the only available treatment for hypothyroidism for some 50 years. Because of concern about ...
Extract Full Text PDF
N Engl J Med 340:469, February 11, 1999 Editorial
Related Searches: thyroid | hormone | hypothyroidism | hypothyroidism treatment
Også har vi denne, også på papir:
Effects of Thyroxine as Compared with Thyroxine plus Triiodothyronine in Patients with Hypothyroidism
Bunevicius R, Kazanavicius G, Zalinkevicius R, Prange AJ Jr
Background Patients with hypothyroidism are usually treated with thyroxine (levothyroxine) only, although both thyroxine and triiodothyronine are secreted by the normal thyroid gland. Whether thyroid secretion ...
Abstract Full Text PDF
N Engl J Med 340:424, February 11, 1999 Original Article
Related Searches: hypothyroidism | hypothyroidism treatment | effects of thyroxine | thyroxine
Som altså diskuterer spørsmålet nesten 10 før det så smått begynner å bli en idé her hjemme.[/quote]
Norsk Tyrioedaforening og Armour.
Flott at du "rir han av", n, Finn!!! Og dere andre. Kort sagt er vel en interesseorganisasjon til for dem som har diagnosen. Personlig har jeg erfaring fra en annen organisasjon og, men meldte meg etterhvert ut. Konklusjonen min den gang var at der idealismen var motivator, ble status og "prestisje/makt" mer og mer synlig... Medlemmene ble underordna. Bare litt filosofering........