Jeg undrer n´Finn...........hva kommer det seg av at DU vet alt det her da?Er bare "nysj" skjönner du. Er veeeldig glad for at noen vet jeg---.Skal til "doc" på mandag, skal da spörre om spytt-tamponger jeg!
Printable View
Jeg undrer n´Finn...........hva kommer det seg av at DU vet alt det her da?Er bare "nysj" skjönner du. Er veeeldig glad for at noen vet jeg---.Skal til "doc" på mandag, skal da spörre om spytt-tamponger jeg!
Ett og annet har jeg jo plukka opp da.......
Selv en blind høne - ehh hane - kan finne et korn vettu.
Men det tar tid - og det gjør det for alle.
Jeg hadde ikke noe bedre utgangspunkt enn andre - snarere verre.
Spyttanalysen utføres av Aker iallfall
O.K. ........Ser jo at du(n´Finn) har värt bra mye lengre sjuk enn meg iallefall ,mulig man skjönner mer om stoffskifte om typ 5 år-10 år----.Har hatt det her hvor jeg vet om det da, bare siden mars. Så "time show" kanhende?!
Det er nok sånn Tiffen - legene kaller våre symptomer for den fornærmende termen "difuse plager" - nok fordi det fortoner seg slik for en utenforstående.
Leste et sted her at iSverige er det 2 typer syntmed. hva er det?Levaxin, ja, men hva er den andre? Ja nå med fasit i hånd, vet jeg iallefall hva mange av mine "difuse plager" var og ER........
De Svenske helsemyndigheter tillater at deres hypothyreosepasienter
får velge mellom hele to legemidler : Euthyrox og Levaxin. Euthyrox er eldst og hevder å være oppfinneren av denne typen medisin. Begge er syntetisk fremstillte, så valgfriheten er ikke revolusjonerende akkurat.
Synt.med er syntetisk fremstillt medisin, altså kunstig laget. Uberørt av apehånd om du vil.
Molekysltrukturen ser helt lik ut som originalen i microskopet, og da kan enhver ..... regne ut at da virker den også like godt.
En Rolex kjøpt på gata i HongKong til 50 kroner SER helt lik ut - men virker den like godt............
Vil dette si at det er hipp som happ om det heter Euthyrox eller Levaxin ??
Tiffen, du skal kanskje spørre om en vanlig doseøkning, veldig rart at de ikke økte dosen din allerede etter to -tre uker og senest 6 uker.
Hvis TSH har vært 80 eller sånt , betyr det at din kjertel ikke fungerer og da setter de en vanligvis trinnvis opp til ca 125µg. Spesialistene har også en tendens til å starte slike som det rett på 100µg, kanskje med 50µg de første to ukene.
En TSH på 11 og medisnering påsamme dose siden mars er usedvanlig sent.
Joda dosen min har blitt ökt fra 25- til 75 mikrogr. fram til i dag.Grunn til at det har tatt så laaang tid er at jeg har hele veien fått så "jedrans" hjertebank. Er nesten borte den nå! Bulter og vender seg bare innimellom dette hjertet nå. Så det er vel derfor at jeg fremdeles har TSH på 11,fordi jeg måtte öke så langsomt. Eller...............what d.u.think?
Hos meg er hjertebank et tilpassingsproblem hvis jeg har økt dosen for raskt. Men om dosen ikke egentlig er for stor så går det over på noen dager.
Noen ganger må det til for å tåle økningen.