-
Hei Gismo!
Det er forferdelig å lese om datteren din, at hun ikke får behandling! Dersom dere ikke får hjelp av den nye legen kan du jo også vurdere å bytte til en fastlege i en nabokommune. Vi har jo rett til å velge fastlege hvor som helst, selv om det er upraktisk. Du kunne eventuelt undersøke i ditt nettverk, hos tillitsvalgte i Thyreoideaforeningene eller få tilbakemeldinger her om det finnes dyktige leger som er faglig oppdaterte og flinke til å behandle hypothyreose.
Ønsker dere lykke til,- håper at datteren din får en superflink lege! :D
-
Frossenheta til min datter ble bare verre så i går dro vi til tannlegen siden hun nettopp har trukket en tann og hun klaget over vondt i munnet/tennene. Tannlegen fant ingen feil, en tok røntgen og sendte oss til legen for bihulene var tette.
Så nå er det penicillin for bihulebetennelse.
Spurte legen om stoffskifteprøven og fikk ny time på tirsdag hos vår nye fastlege. Legen vi var hos ville ha ringt UNN om den høye anti-tpo,en for hun hadde ikke så mye greie på stoffskiftet. Men hun mente at det ikke var rett at den skulle være så høy.
Kanskje jeg heller skal be fastlegen ringe Aker for på UNN skal vel TSH være over 10.
Jaja vi får se på tirsdag hva som skjer og om den nye fastlegen får er noe tess.
-
Hvis du klarer å få sendt prøven til Aker, kan det være en fordel.
Ingen som protester på det dem sier, og når antistoffprøven er så klar, så tipper jeg det skjer noe.
De er også veldig hyggelige å ringe til.......
-
Det har kommet mange klager her over at pasientene i nord trenger en TSH på minst 10 for å få behandling til tross for mange og tydelige hyposymptomer samt noe forhøyet TSH.
Men endokrinologene internasjonalt slåss som hund og katt om nettopp denne TSH-10-grensen og det står mange debattinnlegg i fagbladene.
Argumentene til leiren som krev en TSH på minst 10 er , at pasientene for det første ikke kan ha symptomer med en TSH under 10 (!) , samt at hvordan i huleste skal man dosere levaxin hvis pasientene får lov til å starte med det med en lavere TSH, fordi mange da vil få en lav TSH og det er en skjebne som er verre enn døden og man kan få atrieflimmer og oteoporose av det (!)
Hvor mange her plages med stadig overdxosering og osteoprorose og atrieflimmer pga overdosering??