Re: Trygdekontor - har du fått penger?
Dette er forferdelig leit Jessica! Du bør skifte lege snarest mulig! Han har ikke gjort jobben sin, hverken mht den medisinske behandlingen eller videre oppfølging av dine økonomiske rettigheter. Det er faktisk han som er årsaken til at du hverken har blitt bedre medisinsk sett eller har fått de ytelsene du har krav på.
Dersom han er en av de mange legene som har lite kunnskap om behandling av lavt stoffskifte, blir du i verste fall ikke frisk! Det er vanlig å underdosere pasientene, mange av oss blir litt bedre, men ikke helt friske fordi vi ikke får nok thyroxin.
Fastlegen din har gjort en svært slett jobb, jeg er rystet over at du har vært pasient hos han i 2 år og at han ikke i det minste har sendt deg videre til spesialist mye tidligere når han har sett at hans "behandling" ikke har hatt effekt?!
Mange leger misforstår når de leser blodprøveresultatene fordi de tror at så lenge vi har tall som ligger innenfor referanseverdiene, så er de bra, men slik er det ikke! Referanseverdiene er beregnet på friske mennesker. Hypopasienter under behandling skal ha lavere verdier, men det viktigste er vår egen vurdering av formen.
NAV vet tydligvis ingenting om hypothyreose og når fikk de kompetanse til å uttale seg om at du kan ha angst??? Psykologtilbud får ikke thyroxinnivået i blodet til å stige!
Du har allerede fått mange tips om advokathjelp. Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon har et Rettighetssenter som du eventuelt kan kontakte: www.rettighetssenteret.no
Jeg forstår at du er oppgitt og lei, men det er håp! Er glad for at du skal til spesialist den 30.8.,- da skal jeg krysse fingrene for deg.