Hvis man ikke har fått vite sin presise diagnose så syns jeg man bør kreve det. Ikke for at det gjør noen fenomenal forskjell i det daglige, men fordi det er en helhet du har krav på, og opprinnelse kan være viktig senere - i noen sammenheng.
Hypothyreose er ikke en presis diagnose, den betyr bare at det er en underfunksjon i kjertelen - uvisst av hvilken grunn.
Feks. Thyreoditt er en presis diagnose, men den får ikke stor betydning for den enkelte som har den - annet enn at dette startet som en betennelse eller en autoimmun reaksjon som nå har tatt livet av kjertelen.
Du får uansett beskjed om å spise Levaxin. Noen særlig andre råd får du ikke.
Og det burde du fått !
Du får for lite opplysning om sykdommen din og hva du selv kan gjøre. Du får heller ingen opplysning omn hvilke thyroxiner som finnes på markedet - kun hva det officielle thyroxinet heter - that'sit !
Etter min mening kan opprinnelsen til hypothyreose ha en viss betydning - du kan ha nytt av visse kosttilskudd, du bør tolke visse blodparameter litt etter din herkomst av sykdommen og sikkert også endel jeg ikke kommer på for øyeblikket.
Jeg reager fordi jeg ikke synes vi blir godt nok behandlet og opplyst av det hjelpeapparatet vi betaler dyrt for skal gjøre nettopp det - og som vi mens vi ikke er syke - går å innbiller oss at de gjør nettopp det.
jeg måtte lese den en gang til jeg og :)