Og jeg har en bror med MS og han hater varme for da blir han dårligere. Når andre ligg på stranda så er han inne og tar en kald dusj. :D
Så man reagerer forskjellig tross samme sykdom.
Printable View
Og jeg har en bror med MS og han hater varme for da blir han dårligere. Når andre ligg på stranda så er han inne og tar en kald dusj. :D
Så man reagerer forskjellig tross samme sykdom.
Yvette og hanne - tragisk, men nyttig informasjon dere kommer med her. Det er ufattelig rart dette med at man med samme sykdom kan reagerer så ulikt. Er det evt pga tilleggslidelser? Vet om ei med MS som må ha aircondition, hun kan ikke ha det over 22 grader, da blir hun forskrekkelig dårlig. Men jeg har jo faktisk ei filletante eller 2 1/2 menning, eller hva det er, med MS og som mener vi har fått all "elendigheten" etter min oldemor - jeg kan selvsagt kontakte henne og høre hvordan hun har det mht varme. Hun har forresten også cølliaki, noe som også visstnok er en autoimmun sykdom.
Ja, vi kan jo kanskje også høre med MS-foreningen. Kanskje de har en god forklaring på dette med antistoffer og varme...
Anne Ma - ja, fjortis-alderen er jo rene hormon-bombe-alderen, så det kan være veldig logisk (i mine øyne) at du da begynte å reagere på varmen. Jeg blir vel også verre og verre, spesielt fordi jeg ikke lenger kan gå i så kaldt vann for å kjøle hodet ned pga smertene i kroppen.