så innholdet er likt bare forskjellige merkenavn?
Printable View
så innholdet er likt bare forskjellige merkenavn?
ja, alt sammen er Thyroid USP og styrken og kvaliteten er regulert av United States Pharmacopeia (som er det USP betyr)
Noen av de billigere merkene har en sjelden gang vært ikke sterk nok i styrken, det hendte tre år siden såvidt jeg husker men er sjelden. Armour thyroid hadde en "recall" da og det var åpenbart noen feil med råstoffet. Men historien viser at de analyserer tablettene.
Hej Anisa!
Hvordan skaffer du så Westroid? Eller er det en hemmelighed? :-)
JEg skrev til dig et andet sted at jeg har en progressiv endokrinolog. Jeg vil teste hans holdning til naturligt thyroid i næste uge, hvor jeg har en tid.
MVH Lene
Ups... jeg ser at du også kommer fra Danmark... Det gør det en del mere kompliceret. Jeg får "min" Westhroid fra: http://www.kortelinks.dk/?Westhroid , men ikke direkte til Danmark. En ven i udlandet (udenfor EU) bestiller og modtager for mig, hvorefter bliver medicinen videresendt til mig som privatpakke....Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lene
Jeg er i fuld gang med at udforske og undersøge, om det ikke kan lade sig at gøre at finde ud af, hvor andre europeiske patienter får deres forsyninger fra, men jeg er også interesseret i, at det lægemiddel jeg skal bruge - er også pålideligt og kvalitetsstabilt.
Hmm... en progressiv endokrinolog... lyder overraskende... kunne godt tænke mig at kende sådan en også :wink: . Hvis han/hun fortsætter med at være progressiv - er du så heldigere end de fleste.
Lene, du kan oplyse din progressive endokrinolog, at Glostrup Apoteket fremstiller (som det eneste sted i DK) naturligt Throid i en styrke på 30 mg, til en pris for 100 tabletter på dkr. 179,00 (der ydes intet tilskud :( )
Jeg bruger styrken 2 grain svarende til 129,6 mg og hvis jeg skal op på den dosis jeg skal have - skulle jeg bruge fire gange så meget af Throid fra Glostrup. Alligevel, hvis du ønsker at teste din endokrinologs progressivitet, kan du sikkert udmærket nævne "glostrup-alternativet".
Pøj, pøj :D
De i england bestiller rett fra nett og tollen tar stort sett ikke pakkene, selv ikke fra USA og Mexico, som vi jo ikke kan ta imot noen piller fra her, men i andre EU-land varierer det.
En observation:
Jeg arbejder fuldtids 5-6 dage om ugen og holder en fridag 1-2 gange ugentligt... Sådan har jeg arbejdet uafbrudt siden 1980`erne.
Efter at have startet på Westhroid havde jeg bemærket, at på mine fridage behøver jeg kun 2/3 dele af den dagsdosis jeg ellers skal have på de dage jeg arbejder. Jeg bedømmer det udelukkende ved at tyde mine kropssignaler/velbefindende.
Jo mere hvile - jo mindre Westhroid. Dette er i sandhed - et effektivt lægemiddel :)
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Anisa d. 29. maj 2007
Hej igen :)Sitat:
Opprinnelig skrevet av Anisa d. 4.juni 2007
Jeg er nu nået op på 3 grain idet jeg med overlæg valgte at øge dosis langsommere end n`finn forskriver (med all respekt :wink: ). Jeg er også meget opmærksom på den kommende vintertid, hvor behovet for thyro-hormonerne "automatisk" stiger. Jeg har fortsat IKKE haft mine værdier målt, men går udelukkende efter de tegn/signaler, min krop selv udsender.... og de er mange og opmuntrende :D
Den "mentale teknik" jeg anvendte efter at have startet med Westhroid i maj - fortsætter jeg med... Den går ud på, at jeg ikke stiller for mange spørgsmål hver gang jeg evt. mærker mindre behagelige symptomer eller tror, at bedringen ikke er tydelig nok eller hurtig nok.
Jeg har ganske simpelt "aftalt" med min krop, at det må tage den tid det skal og at jeg ikke straks fortvivler, hvis noget plager mig, som f.eks. følelsen af "højt stofskifte" mens min krop omstiller sig til et mere naturligt stofskifte, som følge af tilførelsen af de gode hormoner fra Westrhroid-tabletterne.
Jeg nægter ganske enkelt at forcere mine forventninger og stresse mig og min krop med at tvivle eller anfægte noget, "bare" fordi tingene ikke forbedrer sig hurtigt nok. For hvad er "nok" i virkeligheden? Hvad er "nok" for den ene, er ikke nødvendigvis "nok" for den anden. Alt afhænger af den specifikke sygdoms-billede, hver enkel har udviklet i løbet af det lave stofskifte, der igen havde hver sin årsag, for hver en syg....
Det er ikke sikkert, at mit forløb kan sammenlignes med en andens, hvis lave stofskifte er opstået som følge af et andet sæt af årsager til. Mit lave stofskifte er opstået på baggrund af et unødvendig kirurgisk indgreb og uden at jeg havde en autoimmunreaktion som årsag til sygdommen. Det er meget muligt, at når en anden lider af det lave stofskifte som følge af Hashimoto's eller anden autoimmun lidelse - vil vedkommendes forløb med Armour/Westhroid være anderledes.... måske meget længere og derfor også sværere at yde processen den fornødne tålmodighed. Der er bare ikke nogen anden vej udenom - enten lader man tiden og medicinen arbejde i fred, eller - vil ens plager fortsætte.
Denne tålmodighed og tillid havde i hvert fald gavnet mig... indtil videre :D
Jeg har d. 29. maj beskrevet følgende bedringer, som følge af en opstart af Westhroid:
1. min reflux er borte
2. min halsbrand er borte
3. vand i kroppen er væk
4. sover 2-3 timer MINDRE i døgnet, uden at være mere træt af den grund
5. diarre, slim samt kaotiske toiletvaner er helt væk
6. sveder igen (jeg var før så tør, at jeg end ikke kunne afsætte fingeaftryk på glas/spejl)
7. lugte-/smagssans som før (alting dufter/smager bedre end før)
8. fryser overhovedet ikke
9. lysoverfølsomhed og "sand" i øjnene er væk
10. soleksem på hænderne er forsvundet helt i løbet af ugen
11. hiver færre hår ud under børstningen
12. kan gå op ad trapperne uden at være forpustet og uden at vralte til begge sider
13. poser under øjnene er væk
14. ingen muskeltræthed
.... og jeg har følgende kommentarer til disse:
1. min reflux er fortsat borte
2. min halsbrand er fortsat borte
3. vand i kroppen er fortsat væk
4. sover meget fint og på "rigtige" tidspunkter
5. min fordøjelse er blevet meget fin og jeg kan nu stille uret efter mine "toiletvaner"
6. mine håndflader er ikke længere knastørre og min sved-evne er vendt tilbage, heldigvis ikke overdrevent
7. min lugte-/smagssans yderligere forbedret + lugtoverfølsomhed ved migræne er forsvundet
8. fryser slet ikke. I unge dage kunne jeg gå med korte ærmer selv om vinteren. Det kan jeg igen, selv om det endnu ikke er vinter.
9. Mit syn er blevet forbedret til optikerens forundring og jeg måtte anskaffe mig nye briller, denne gang kun for at regulere en medfødt bygningsfejl (som før)
10. ikke alene soleksemet på hænderne er forsvundet, men nu også "fiskehuden" på bagsiden af overarme og på lårene er hurtigt på retur
11. hmm... de hår, der falder af er ikke så mange som før; de, der falder af er mest de grå; de nye hår, der vokser ud igen er... i min gamle, naturlige farve. Lige pt vokser der intet gråt hår ud :shock:
12. nu kan jeg tillige løbe op ad trapperne og ligeledes småløbe når jeg har travl, uden at være forpustet (trods rygning)
13. poserne under øjnene er fortsat væk og tillige er "hænge-foldere" på begge sider af munden i underansigtet også væk. Jeg ser ikke længere "trist" ud
14. ikke alene den generelle muskeltræthed er væk, men også de før lammede muskler på ydersiden af højre ben (følge af discus prolaps) er ved at komme "i live" igen
Så mangler jeg kun beskrive vægten og de kognitive aspekter.
Hvad angår min vægt - ser det ikke ud til, at jeg har tabt mig, udover måske højst et par kg... Derimod er min kropsform ved at ændre sig fuldstændig. Dvs. hvor der før var foldere og markant deponering af kropsfedt - er foldere nu på retur og kropsfedtet fordeler sig anderledes, mere "proportionelt". Jeg var ikke opmærksom på det før min søn havde fornylig fortalt mig, at jeg "føles" anderledes når vi krammer :D Jeg er bl.a. blevet betydelig "smallere" i taljen end før.
Hvad angår det kognitive og de øvrige mentale funktioner - kan jeg kun beskrive ændringer på plus-siden.... brain fog er saga blot, jeg kan tænke, skrive, planlægge og realisere, hvad jeg havde sat mig for. Det, der før havde taget evigheder og en ekstrem viljes-handling for overhovedet at komme i gang - er helt væk nu. Min hukommelse er ved at komme op på fortidens effektivitet; jeg leder ikke så ofte efter ord, som før; jeg begår færre slåfejl end før og kan nu omsider skrive uden nødvendigvis at huske at slå stavekontrol til, for at detektere slåfejlene.
Jeg ved ikke om jeg er nået på det Westhroid-dose jeg skal være på fremover.... men som også skrevet i begyndelsen af indlægget - vil jeg lade min krop fortælle mig om "vi" er hvor "vi" skal være eller om der skal øges dosis igen senere hen på efteråret. Ikke mindst med hensyn til den kommende vinter - bliver det spændende at se, om kroppen vil kræve en dosisøgning i anledning af de faldende temperaturer.
Jeg kan kun sige, at jeg hjertens gerne ville unde alle samme form for fremgang, som jeg har fået lov til at opleve - takket være Yvette ikke at forglemme :D
Om denne fremgang evt. hænger sammen med min indstilling til processen eller er en kombination af min indstilling og årsagen-til-mit-eget-stofskiftesygdom - kan jeg ikke svare (mig selv) på. Jeg ved bare, at i samme øjeblik jeg havde indstillet mig på at yde Westhroid en tidsubegrænset tillid - havde min egen angst (for at midlet ikke skulle virke godt nok) lettet i et omfang jeg ikke troede var mulig og jeg kunne derfor lade kroppen "tage imod" og reparere sig selv i fred og ro, og i sit eget tempo.
Jeg har gennem mange år erfaret mig til, at den "mentale tvang og kontrol", som følge af forlods skepsis og forcerede forventninger - havde kun modarbejdet kroppens egne selv-helbredende evner, af nogen kaldt for "healing" eller "selv-healing".... Jeg har derfor denne gang bestemt mig for helt at slippe "kontrollen" og lade kroppen og medicinen selv "bestemme" det hele.... Og jeg må nu blankt indrømme. at det har jeg i dag - ingen grund til at fortryde... Allerede nu befinder jeg mig så tæt på betegnelsen "rask", at jeg befinder mig i en konstant tilstand af forbløffelse.... Men om andre kan følge samme form for indstilling kan jeg desværre ikke blande mig i, endsige anbefale.... Den slags må enhver vurdere for sig selv. Jeg kan kun berette om, hvad der er hændt mig :D
God bedring og god nat til alle :D
Hyggelig å høre at det går så bra.
Den innstillingen du beskriver ligner den jeg har hatt lenge. Men jeg opplevde også at en slik innstilling var bortimot umulig når formen var på det verste.
Først når jeg ante håp om bedring etter hvert som ting gikk litt bedre klarte jeg å koble ut bekymringen og tankekverna og la ting gå sin gang.
Nå går alt så greit at jeg sjelden tenker over ting, og da kan det fort skje at jeg blir over- eller underdosert. Og burde oppdaget det 2-3 uker tidligere enn jeg gjør. Så nå det er mannen min som melder i fra om at jeg burde ta en blodprøve hvis jeg begynner å sovne på sofaen til barne-tv mer enn en dag eller to i strekk. Eller rundvasker hele huset på en dag. :)
Dette høres jo helt fantastisk flott ut, Anisa. Gratulerer med all bedringen :)
Det er sgu godt du finder ud af det Anisa !