-
Jeg hadde det sånn før, da jeg ikke visste at jeg hadde lavt stoffskifte. Jeg lå omtrent og sov i en uke, orket ikke gå på jobben eller noe, men jeg trodde det var en virus. Nå har jeg TSH på 0,7 (siden februar) men er fremdeles så trøtt i perioder på dagen at jeg bare sitter og gjesper (ganske pinlig i møter på jobben) så jeg lurer på om jeg kanskje skulle sykemelde meg i noen % hvis det lar seg gjøre......til det går over (forhåpentligvis om ikke så lenge) Eller er man kanskje ikke syk nok?
-
Er det noe jeg har angret på så er det at jeg ikke har vært sykemeldt lengre de gangene jeg har følt at jeg har trengt det.
Imidlertid har jeg følt meg presset at legen til å begynne på jobb igjen lenge før jeg selv ønsket, og jeg syns at legene ikke er så flinke til å spørre om man trenger sykemelding heller....Det hadde vært lettere da enn å måtte spørre selv syns jeg. Letter når legen syns man trengere det enn når man m å si det selv.
-
Tusen takk for alle tilbakemeldinger, det er så godt at dere bryr dere og høre hvordan andre opplever dette.
Mine blodprøver det vil si THS var på 1,36 og FT4 på 16. Siste Anti-TPO var på 4,88.
Jeg synes at denne kraftløsheten er det som plager meg mest.
Noen dager har jeg dette hele dagen og den kan vare flere dager i strekk.
Har det også slik noen ganger at når kraftløsheta tar meg at jeg ikke klarer å være oppegående, må legge meg ned,men det avtar etterhvert som jeg får hvilt meg. Kan kjenne at jeg blir sterkere bare jeg får nok hvile.
Andre ganger kan jeg ha deler av dagen, gjerne en uke eller mer.
Har også opplevd å få denne kraftløsheten etter at jeg har spist, har ikke tatt klokken etter måltidet, men tror nok at det kan være så ca 30 min til 1 time etterpå. Dette kan være starten på en kraftløs periode eller den kan bare vare noen timer.
Jeg blir ikke helt klok på dette.
Kan ha vært "frisk" i en hel uke og får helt tilbakslag når elendigheta starter på nytt igjen.
Jeg savner jobben, men når jeg nevner for legen at jeg vil begynne i aktiv sykemelding så blir jeg frarådet det.
Jeg har ikke hatt kreft eller andre alvorlige fysiske sykdommer så det er ikke det som er åsaken til dette.
Har ikke tatt cøliakiprøver, eller noen av de andre prøvene som nevnes.
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre for å få bukt med dette, det er så frustrerende å ikke få hjelp, blir så lei av å ikke fungere.
Jeg vet at det er en homeopat som holder til i Sandvik, Bærum, men jeg huske ikke navnet hans, har tenkt meg til han bare jeg får tid på meg fordi jeg har hørt at han er dyktig. Kanskje noen av dere vet hva han heter.
Takk mine nye venner :D
-
Helhetsterapeut kan også anbefales.
Jeg fikk merkbar bedring etter en tur til Jorunn Melland på Vormsund. Hun sjekker for diverse ting, og om man ikke tåler matvarer også.
For 500 får man samtidig en behandling, kraniosakral var det hun gjorde på meg men det kan være annet dere trenger.