-
Takk, takk, Hsn
Så var jeg likevel inne på riktig tanke den gang for flere år siden: følelsen av nerver i klemme. Merkelig det aldri har vært snakk om operasjon, men 4-6 uker uten vasking, vel, det blir vel nesten en umulig situasjon. Men det er ikke umulig for meg å trene - i alle fall ikke til tider. Så jeg kommer nok til å fortsette med dette, til evt situajonen endrer seg (f.eks. at jeg ikke orker å trene i det hele tatt eller at situasjonen forverrer seg, noe som egentlig er to sider av samme sak).
Nei, det ser ikke ut til at det er et symptom på lavt stoffskifte. Derimot er det et symptom på binyrebark-tretthet (men så er det jo da mange med lavt stoffskifte som også kan ha sliten binyrebark). Se her:
http://home.online.no/~meretlun/scorecard.htm
Se ved Karakteristiske smerter.
Men nå er det jo ikke sikkert at dette scorecard'et innehar den fulle og absolutte sannhet, men det er det vel ingen som har, så...
-
har en kollega som har hatt dette i begge hendene. Hun ble operert og det gikk fint begge gangene. Etter hva jeg forsto så var det slik at hun merket dette mest om nettene kunne våkne av det.
-
Glemte å legge til at hun fikk litt "skjenn" siste gangen for at hun hadde ventet for lenge slik at nerven nesten var ødelagt. Så obs det dere som er plaget ikke utsett operasjon om det er bestemt at du må det.
-
dette er ikke et nattproblem, men et dagproblem for meg.
og det gjør absolutt ikke vondt :?
armen mister bare on\mrent 60-70% av styrken, reagerer veeeldiiig sent og leddne virker litt stive samtidig.
tidligere har jeg hatt dette bare i hånden, men nå kommer det aldså oppover i armen også :(
når det kom i hånden (begge hendene er sånn innimellom), føles det som om den "fryser" i en stilling og jeg klarer ikke å bevege den. det hjelper å riste på armen (må bruke den andre armen til å riste den "frossne" med da :roll:
noen som kjenner seg igjen?
operasjon :shock: jeg er LIVREDD for sånnt :shock: :shock:
-
Hvordan står det til med B12, da?
-
Hm.... Kanskje jeg da må ta det opp med legen igjen. I så fall er de sløve - både lege og indremedisiner. Det er nemlig verst om nettene med meg - det er da armene dovner bort fullstendig. Kan også få noe om dagen, når jeg sitter for lenge ved PC'en. Ellers er problemene på dagen stort sett vekk med fysikalsk trening.
Jeg har forresten vært bekymret for nerveskade, for jeg har hørt om at hvis folk blir veldig fulle og sovner og blir liggende i samme stilling og med en arm "i klem" f.eks., så kan de få nerveskade. Da har jeg tenkt på hvilke skader dette kan medføre, dette som er SÃ…Ã… smertefullt.
Hvilken type spesialist skal til for å avgjøre om det er carpal tunnel syndrom det er snakk om?
baremei - vet ikke om det er meg du spør om B12 - eller alle det måtte gjelde. Jeg målte B12 i fjor sommer: 307 (110-550) Vet at vi helst skal ligge høyt, så jeg har spist veldig mye vitamintilskudd, inkludert B12, også kalsium og magnesium - om det skulle ha noe å bety mht dette.
-
jeg aner ikke hva B12 er.vet det ble målt i fjor og var "helt ok" da...hva det betyr vet jeg ikke :?
-
Hvordan står det til med B12, da?
-
-
Jeg har ikke gjort det. Noe må ha skjedd på maskinen. Tror jeg sto midt i innlegget når maskinen gikk i dvale, kanskje det ble sendt omigjen når jeg vekket den?