-
må le....hadde all usunn mat vært så ille å få i seg,ja hvem hadde vært noen kilo for mye da?ingen sikkert...noe av det jævligste jeg har smakt ja..har prøvde og prøvd men klarer ikke 2 ss en gang..men gir ikke opp..får prøve flere varianter av å lure det inn i maten..neste blir motsigende til tusen,for da kamuflerer jeg det i sjokoladepålegg rett og slett... :lol: :lol: :lol:
cat...jeg vet ikke,men det er sikkert bare det fettet som liksom er bra kan jeg tenke meg...det er vel trekt ut av den kokosnøtta.. :D driver å prøver ut ting for å se hva som smaker minst vondt...kanskje jeg er heldig og finner noe som jeg klarer å svelge... :D
da er det prøvd og spist...lot kokosfettet stå i kjøleskapet så det var hardt,skava av og blanda det i sjokoladepålegg,smurte det på knekkebrød...funka helt ypperlig for meg..så heretter blir det et knekkebrød med den guffa på hver morgen.. :lol:
-
Jeg bruker stekefett av kokos, og det setter virkelig ikkeno' smak på maten. Hvilken type fett er det egentlig dere har prøvd?
Jeg prøvde den varianten til å spise med skje også, og den fikk jeg problemer med, altså. Men det var på grunn av konsistensen, ikke på grunn av smaken. Synes den også smakte minimalt - bare et hint av kokos.
-
Cocosa heter den jeg bruker..skulle vist være den beste etter det som sto i linken jeg fant.. :) finnes i to utgaver,til spising og steking...
-
Jeg har også brukt den cocosa. Jeg syns faktisk smaken er god, jeg.. liker kokos, men klarer virkelig ikke fett-fornemmelsen.. :?
for meg har det fungert å ha det i supper og grøt og sånn.. men da får man kanskje ikke samme effekt...??:?
-
blanda det i sjokoladepålegg??? ok. men litt(ok, hele da...) poenget for meg er jo å få igang forbrenninga. og sjokoladepålegg er vel neppe tingen å begynne med for å klare å få ned dette tullet:=)
nei, det går i smoothie, men man blir jo relativt lei av kokos hver dag.
-
Kokonøttolje
Interessant!
Nederst i denne artikkelen skriver de noe om behandling av hypotyreose med kokonøttolje..., det har jeg faktisk aldri lest! Visst noen er interessert
http://www.mensviventer.no/mvv38/depresjon2.htm
Mvh Maia
-
Men hvordan i suttern skal jeg klare å få i meg 3 ss kosnøttolje hver dag???
:)
Men en utrolig interessant artikkel.. og også det med olje/margarin.. at de bruker det for å få dyrene til å legge på seg.. kanskje det er best å bruke " the real thing"..??
-
Jeg har begynt med Cocosa som skal være en god kokosnøttolje. Jeg tvinger i meg 3ss hver dag og i begynnelsen var det pyton men det har hjulpet etter hvert. Om man har vanskeligheter med å få den i seg "rå" går det an å bruke på brødskiven eller i annen mat. Kanskje det går lettere da?
Jeg tok nye prøver på mandag og da hadde jeg spist cocosa i litt over en uke, jeg er veldig spent på hva verdiene er nå :wink: håper jo selvsagt at dette skal hjelpe på TSH'en min, om ikke annet har den hjulpet veldig på huden min. Har alltid hatt forferdelig tørr hud og med hypotyreose har den blitt helt for ferdelig tørr, men etter noen dager med cocosa har den blitt mye, mye bedre :D
-
eir, du opplyser at du iikke fikk begynne med levaxin til tross for symptomer og en TSH på 4,2.
Hvor er du i landet? Nede i Oslo får du begynne med levazin med en slik TSH.
De ser også på symptomer, og ser faktisk på tørr hud, det gjelds som symptom slik at man kan begynne.
Hvor bor du? Hva er grensen der?
-
Hei Nora!
Jeg bor i Oslo og legen min ville sette meg på medisiner men siden den første THS-målingen min var på 6, så den neste 4,2, ingen antistoffer, T4 og T3 helt innenfor referanseområde (kan ikke huske verdiene), så bestemte vi oss for å vente litt og måle bl.a. jod i mellomtiden.
Jeg har endel symptomer som tørr hud, brainfog, svimmelhet osv. så om ikke den siste blodprøven er bedre enn 4,2 vil jeg få begynne på medisin