-
Slik er det for meg også Rafael. Fikk Levaxin etter nesten å begynne å krangle, fordi legen synes det er dumt å begynne på medisin.
Etter tre uker tok jeg nye prøver, som jeg fikk svar på over telefon med kontorsøster.
Hun sa også at prøvene var veldig fine: FT4 på 12 og TSH på 2,9.
Etter det svaret økte jeg dosen selv opp til 50 mikrogram og ventet på telefon fra legen min om at det var riktig å gjøre. Nå - to uker senere - venter jeg fortsatt på denne telefonen.
Jeg skjønner ikke hvorfor legene tar inn så mange pasienter at de ikke har tid til å følge opp. Det må jo være tiden som ikke strekker til. Hver gang jeg har time er de jo alltid forsinket, og det gjør at jeg blir stresset og glemmer å spørre om alt jeg hadde tenkt. (Selv med huskelapp)
Idioti at vi skal ta hensyn til legene når ikke de tar hensyn til oss.
Uansett, jeg fortsetter på mine 2 tabletter om dagen til jeg tar neste blodprøve om to uker.
-
Jeg ringer til legekontoret 2. hver mnd og sier jeg skal ha de samme prøvene som sist.
Så henter jeg skjemaet der og tar det med til Furst(de klarer ikke å ta blodprøver). På veien krysser jeg av for de tingene jeg vil ha sjekket og skriver i det øverste feltet at kopi av svar skal sendes til meg.
Vanligvis øker jeg dosen litt selv når jeg får svaret, å en til to uker etter ringer legen å sier at jeg skal øke.
-
hmm
kanskje jeg skal øke dosen min med 25 mg..... får vel ringe legen og snakke med ham. Takk for mange informative svar forresten :)