Ja har en sånn i familien. En god natts søvn osv. :x
Printable View
Ja har en sånn i familien. En god natts søvn osv. :x
Nei det vi bør bruke tiden til er å akseptere kroppene våre slik de er. For om man godtar seg selv så godtar de fleste andre det også. Merkelig, men sant.
det har du helt rett i Anne Ma :D
en annen ting er jo også at når vi først har akseptert ossselv som vi er kan vi konsentrere oss om å til passe oss den nye situasjonen istedenfor å sørge over å ha mistet den vi var engang :wink:
Lissa :D
Ja det tror jeg er utrolig viktig! For det å tilpasse seg situasjonen tilsier, at man kan ha et godt liv, selv om det butter i bakkene. Og hvis man fokuserer for mye på sykdommen, og det at man ikke blir bedre, kan man lett miste "fotfestet" og miste livsgnisten. Det er ikke lett å akseptere at man er syk og vi vil forsøke å finne nye løsninger og det er positivt i seg selv om det ikke blir en besettelse ;)
Det med vekt ser ut til å være noe veldig mange sliter med. Noen som bør ta av noen kg for helsen sin skyld og noen som ikke klarer å akseptere at de har blitt litt lubbne. Det er faktisk sunt for kvinner å ha litt fett på kroppen, så man trenger ikke bekymre seg om man ikke er stor. Men det ser ut til at det er et håpløst budskap å gi mennesker i disse "man må være perfekt tidene".
Av og til tenker jeg at det er helt utrolig hvor mye tid vi bruker på å speile oss og prøve å fikse på utseende. Om man begynner å tenke i de baner blir det helt absurd til slutt, for det er jo egentlig totalt uviktig. Det er jo ikke det jeg bryr meg om når det kommer til mine folk. Om de kommer med fett hår en dag bryr jeg meg virkelig ikke om det, eller bryr meg mindre om det mennesket på gunn av det.
Nei nå sporer jeg jo helt av her :lol: Stort tema...
savner en "klem smily" her :D
Det synes jeg var kloke ord :)Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lissa
det er slett ikke alle som legger på seg.
jeg la nok på meg som en kombinasjon av mindre aktivitet i det ene året jeg var skikkelig dårlig, samt at jeg fortsatte med å spise "vanlig". pluss stoffskiftet selvfølgelig.
jeg tror at hvis jeg på forhånd hadde visst om konsekvensene, og hadde trent samt vært veldig streng med kosten hadde nok likevel 10 av de 20 kiloene vært uunngåelig.
kjæresten min har også bekreftet at det virker som jeg legger mye lettere på meg nå enn før, så jeg tviler på det er innbilning:=)
så mitt tips til deg - som en tidligere meget slank person - er å være påpasselig med kost og aktivitet. man merker ingenting før man plutselig har lagt på seg alle kiloene - så unngå klær med elastisk strikk:=)