Merker jeg tåler veldig lite stress i motsetning til før. Blir forkavet for den minste ting, særlig er det verst før mensen. Det begynte for 2 år siden.
Printable View
Merker jeg tåler veldig lite stress i motsetning til før. Blir forkavet for den minste ting, særlig er det verst før mensen. Det begynte for 2 år siden.
Jeg begynte med Levaxin for 2 mnd siden og tok de sent på kvelden. Begynte å ta medisinen om dagen og merker overskuddet er bedre enn på lange tider. Tror ikke det er tilfeldig, men får se.Sitat:
Opprinnelig skrevet av ung24
Mange stoffskiftepasienter sier at de tåler stress mye dårligere (meg inkludert), men det er ikke noe viteskaplig bekreftet eller avkreftet. Noen snakker om slitne binyrer når det kommer til dårlig stress håndtering. :)
jeg sliter også med å takle stress, men har nettopp fått avkreftet binyreproblemer :D
det behøver aldså ikke å ha noe med det å gjøre i det hele tatt :roll:
Jeg er ikke i tvil. Jeg merker stress veldig lett. Mitt liv kan deles i 2. Før og etter LEVAXIN! Ikke før og etter hypothyreose!! :!:
Jeg kan ikke skynde meg like fort som før. Finmotorikken svikter hvis jeg skal gjøre noe kjapt. Da skjelver jeg. Og det begynte med Levaxin. Før den tid tålte jeg å stresse litt. Det gjorde ingenting med meg. Nå er det rett og slett håpløst! Skynder meg laaangsomt.....
Dette med at jeg takler stress dårlig forklarer jeg med at hjernen fungerer langsommere enn før. Mental treghet; jeg vil snakke og handle hurtigere enn jeg gjør, men hjernen følger ikke med.................... Ã… svitsje fra det ene til det andre på kort tid, går ikke. Jeg trenger mer tid å fordøye inntrykk..............." å ja, var det DET han mente.......akkurat ja...." Har fremdeles denne seine hjernen (!), etter 1 år på Levaxin, men er bedre enn jeg var før.
forsøker å endre innlegget...........
Har merket at jeg har vanskelig for å orientere meg på steder der det skjer mye, mange lyder osv. som f.eks. i store varemagasiner. Det blir som alt går i surr og jeg til slutt ikke klarer å konsentrere meg om det jeg kom dit for(handle), mister oversikten.
Merker også at lyder kan være plagsomme. Særlig er hvis flere snakker sammen og tv/radio står på samtidig.
Det hele henger vel sammen med dårlig konsetrasjon ellers gjetter jeg på.
Jeg sliter med akkurat det samme som deg. Er jeg på besøk er jeg ofte så frekk at jeg ber folk skru av tv og radio.
Synes det er bedre med små butikker og handler mye klær på nettet for å unngå kjøpesentre.
Mne hva det kommer av vet egentlig ikke jeg heller...
Nå kan jeg ikke dy meg helt - - - kvinner som skyr kjøpesentere ?
Må jo være idealkvinner :)