Trenger noe jeg kan ta med til legen min på tirsdag.
Jeg har nå vært på sykehuset og har den samme følelsen av at alle mener at en tsh på 3,60 er ok, den ligger jo innenfor normalområdet!
Trenger noe jeg kan slå i bordet med:D
Printable View
Trenger noe jeg kan ta med til legen min på tirsdag.
Jeg har nå vært på sykehuset og har den samme følelsen av at alle mener at en tsh på 3,60 er ok, den ligger jo innenfor normalområdet!
Trenger noe jeg kan slå i bordet med:D
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=520952
For eksempel.
Dette har jeg, men takk likevel :)
Hei!
Jeg er altså gravid i uke 37, og jeg lurer egentlig litt på hvorfor verdiene mine er slik som de er?
I oktober var TSH 0,89 nå er den 0,34 (ref.verdi: 0,40-4,30)
I oktober var FT4 14, nå er den 11 (ref.verdi:9-22)
Det jeg lurer mest på er Ft4-verdien, hvorfor synker den? Jeg tror jeg har lest en plass at man ikke skal bry seg så mye om denne verdien når man er gravid. Er dette rett?
Jeg har også veldig høy hvilepuls, og fosterlyden er ganske høy også. Burde vel heller vært lavere siden jeg har lavt stoffskifte?
Jeg regner med å få litt svar i morgen,for da skal fastlegen min ringe på sykehuset. Uansett ikke lenge til babyen er her nå:-)!!!
kanskje du er atypisk slik som meg?
jeg måtte halvere levaxindosen min halvveis i svangerskapet...
da sov jeg 4 timer på døgn ( om jeg klarte) og var hyperaktiv... :shock:
Ja det kan hende :?
Jeg har faktisk følt meg litt hyperaktiv, særlig i første del av svangerskapet , der de fleste andre er trette og kvalme.
Jeg er faktisk mer trett nå, men det har vel sine naturlige årsaker:)
Jeg har heller ikke doblet dosen siden jeg ble gravid, det har holdt med å øke dosen fra 75µg pr dag til 800µg i uken( da jeg ble gravid hadde jeg ikke gått på levaxin lenger enn siden 1.mars 2006) og siden da har jeg følt meg i ganske super form, utenom da jeg hadde litt hjertebank i starten av doseendringen.
Mener å ha hørt at man ikke kan se så nøye på T4 og T3 under svangerskapet, mest TSH. Noen som vet bedre enn meg?
jeg gikk til endokrinolog under svangerskapet, og jeg fikk inntrykk av at han så utelukkende på TSH nivået.
Samme med meg, min tsh har gått ned fra2.89 til 2.1 og ft4 fra 14,5 till 11..... Jeg fatter ikke dette altså....
hvordan gikk det hos legen anha?