er det mulig?Sitat:
Opprinnelig skrevet av Anne Ma
trodde den var rimelig lett å oppdage at man hadde jeg?
ja ja da vet jeg jo ikke... :roll:
Printable View
er det mulig?Sitat:
Opprinnelig skrevet av Anne Ma
trodde den var rimelig lett å oppdage at man hadde jeg?
ja ja da vet jeg jo ikke... :roll:
Legger meg til her ja :D
Hei :D
Nei, slik jeg har forstått det så har kyssesyken veldig forskjellige utslag. Noen tror de bare har en influensa/forkjølelse og begriper ikke at det er noe ekstra med den ut over at de gjerne er litt mer slitne etterpå. Mens andre igjen blir kjempe dårlige og det er absolutt ingen tvil om at man har kyssesyken. Jeg synes jo det er litt guffent å ha hatt kyssesyken uten å vite om det. Særlig siden jeg var syk med stoffskifte i ca 10 år før diagnose. Har tenkt litt på når jeg kune ha hatt kyssesyken og havner på en periode jeg ble anpusten til og med av å gå i nedoverbakke. Jeg var godt trent også i de dager, så det var ikke kondisen det var feil på ;) Etter det ble jeg bare enda mer syk og enda mer sliten enn hva jeg hadde vært fra før. Mange spørsmålstegn i den historien selvfølgelig. Og det er jo ikke mulig å finne ut når jeg hadde kyssesyken.
Ellers vil jeg si at det skal bare en blodprøve til for å bekrefte eller avkrefte om dere har hatt kyssesyken eller ikke :)
Jeg har ikke fått Meningokokkvaksinen, men...
...jeg har fått vaksiner som barn.
...har hatt visse hyposymptomer allerede fra barnsben av + evt sliten binyrebark + evt ME.
...mistenker sterkt at jeg har ME.
Ingen interesse av å se på sammenheng av andre vaksiner og lavt stoffskifte da?
Jeg hadde ikke tatt den vaksinen :D Og godt er det, så slipper jeg å tenke mer på det ;)
Hadde dette vært noe å tatt opp med Norsk Thyreoideaforbund - er jo flere medlemmer der?
Så vidt jeg vet så har det ikke blitt knyttet opp mot denne vaksinen i forhold til stoffskiftet. Men teorien går an å fundere over uten tvil. Men så har vi dette med Tsjernobyl da. Jeg tror selv at det er noe i det med det sureregnet over norge. Radiaktivtjod blir jo brukt til å drepe kjertelen med av legestanden, så det er litt logisk at det vil påvirke befolkningen også. :?
Tsjernobyl - da bodde jeg i Danmark, tror jeg... Men det kom kanskje like mye surt regn der?
Heisann alle sammen,
Så flott at det er litt aktivitet rundt dette. Tror det kan være en veldig viktig sak. Jeg vet at det er ett sykehus i Eidsvoll som har blitt spurt om de kunne tenke seg å investere tid i denne saken. Men siden det ikke er så mange mennesker som ber om denne hjelpen vil de ikke bruke tid og penger på den. Dermed så må vi skaffe oss ett godt grunnlag først også legge frem saken vår. Jeg håper å få kontakt med ei som går tilbehandling på dette sykehuset, slik at jeg kan få kontakt person på dette sykehuset igjen...
Ang Forbundet:
Ideen er å involvere de også. Først må vi bygge en innledende sak med sterke medlemmer herifra. Så kan vi gå videre til NTF.
Når vi evt får støtte eller flere som melder seg på kan vi bygge videre. Dette kan ta tid. Og forvent ikke for mye av det. Det er verdt ett forsøk, men da må det gjøres riktig :)
Ang Tsjernobyl - jo jeg har også hørt om denne teorien. Og den kan også ha noe med saken å gjøre. Men det vet vi ikke før vi får noen til å investere tid i vår sak...
Så, jeg håper dere kan smøre dere med tålmodighet, slik som jeg må... det har kommet en start, og jeg lover å ikke avslutte denne saken uten å forsøke så godt jeg kan :)
Hei alle sammen.
Det er nok sikkert mange forskjellige årsaker til at vi er blitt syke. Det sies at kikhoste vaksinen også kan være skyld i sykdommer hos folk. Selv har jeg ikke fått vaksine verken for hjernehinnebetennelse eller kikhoste.
8)