Jeg er sterilisert og har ikke hatt noe kluss med hormonene i det hele tatt. Jeg har mensen akkurat som før. Og det er lenge siden jeg fikk det gjort også over 10 år siden.
sikre perioder er jo også et alternativ da, men et litt usikkert et.
Printable View
Jeg er sterilisert og har ikke hatt noe kluss med hormonene i det hele tatt. Jeg har mensen akkurat som før. Og det er lenge siden jeg fikk det gjort også over 10 år siden.
sikre perioder er jo også et alternativ da, men et litt usikkert et.
At man har mensen trenger ikke bety at hormonene har det fint. Du er jo her, da har jo ikke dine det spesielt bra, om jeg husker rett. Jeg mener ikke å antyde at sterilisering trenger å ha noe med det å gjøre, men...
Jeg har en sann og muligens overdreven respekt for å klusse med dem, etter å ha vært såpass syk såpass lenge og merket på kroppen hvor lite som skal til for skape endringer.
Men nøyaktig hva _kan_ en sterilisering påvirke? Mulig tidlig overgangsalder elns?
Katolikkene bruker en temperatur-greie, som er godkjent av vatikanet....hva heter det igjen?
Og det fins også noe som heter Donna, man slikker på et speil, og når man har eggløsning så blir det et mønster slik som iskrystaller på speilet.....
Hmm... ægløsning kommer ikke på minuttet og sædcellerne lever i op til 72 timer. Derfor bør man holde med fornøjelserne i ca. 3 døgn INDEN ægløsning starter.... så er det ret så risikabelt alligevel - den med krystallerne. For på dette tidspunkt de dukker op på spejlet, kan man allerede have en hel hær af sædcellerne rendende på jagt efter "gevinsten".Sitat:
Opprinnelig skrevet av nora
Sterilisering påvirker ingenting! Man får forbundet eller overskåret æggeledere. Der vil overhovedet ikke ske nogen som helst hormonel ændring i kroppen i denne anledning.Sitat:
Opprinnelig skrevet av Baremei
Er akkurat som før jeg. Ble sterilisert da jeg var 25 og har ikke fått hypotyrose før i de senere år så tror neppe det er noen sammenheng.
Hva med pressar da? Litt stress å få tilpasset, men det er bedre enn å hoppe av i svingen. Siden kondom er turn off, så kan vel gjerne kvinne kondomet være en løsning?
Du har jo vanlig spiral uten hormoner. Mange bruker det uten at det er til noe plage. Man må vel prøve seg fram for å finne det som passer, er selv veldig skeptisk til piller og hormon spiral.
Næh, har hatt vanlig spiral også, det gikk enda dårligere enn hormonspiral. Voldsom pms, voldom mens, voldsomt humør. Orker ikke en gang til.
Pessar har jeg tenkt på, men jeg tror jeg putter den i samme skuffen som kondomene - "vent litt, kjære, jeg skal bare..."
Jada, jeg vet jeg er vanskelig nå. :wink:
Dessuten har jeg kuppet tråden. Det var ikke meningen.
Hi hi hi.. :lol:
ja det blir det å hoppe av i svingen eller leve i sølibat. Sølibat er jo en undervurdert prevensjons måte :wink: :wink:
Jeg har hatt hormonspiral i snart 11 år. ( Har min andre nå.) Var voldsomt pes de første 4-5 månedene med litt blødning hver dag, men da det endelig ga seg, har jeg nesten ikke hatt mens de siste ti årene.
Kjempedeilig å slippe både smerter og blod!!!! :D :!: