-
Hei Bjørgunn,
hvordan kan de behandle deg slik? Det er forferdelig å høre hvilken kamp du har vært igjennom!
Har selv hatt kamper mot helsevesenet for mye feilbehandling (ikke stoffskifte), så jeg vet hva krefter det kan ta, men du er bare så utrolig sterk at du likevel ikke har gitt opp - all honnør til deg !!
Jeg blir skremt - nå er dere 2 som har dårlig erfaring med dette senteret og i tillegg sa sekretæren på legekontoret når jeg tok blodprøver idag at hennes mor ble uhøflig behandlet der...3 kilder...huff, dette lover ikke bra.
Er det i det hele noen som har bra erfaring derfra?
Vet bare at det kan ta lang tid å komme inn på Aker og jeg orker ikke være sengeliggende i en måned til før jeg skal begynne å få hjelp...
Heldigvis har vi trådløst nettverk så jeg kan sitte i sengen med lap-top og skrive til dere...
-
Ta imot timen på Spesialistsenteret, det kan jo hende du er heldig og at de har lært noe siden sist. Men da blir du ihvertfall mindre overrasket og fortvilet om det ikke går som du håper.
Balderklinikken har hjulpet mange, vi har gått der både poden og jeg, men det er ikke bare positivt. Enkelte av legene der er veldig fokuserte på kostholdet, og det kan være bra, men jeg opplever at de av og til drar den ut til det ekstreme. Så tenk selv, undersøk og diskuter med legen slik at du er overbevist om at det du gjør kan fungere for deg.
Poden ble satt på knallhard diett, og det har kostet masse tid, krefter, penger og frustrasjon, og fremdeles er det ting han åpenbart ikke kan spise. MEN: det har hjulpet utrolig godt på ham, så vi holder koken.
Man er nødt til å tenke og vurdere selv, og vi ble behandlet helt på grensen av det etisk forsvarlige med det å sette en 11-åring på så hard diett. Legen sa det selv, men det var knalltøft likevel. Nå har han spist litt hvete i løpet av de siste par ukene, og den forvirrede surpompen med utslett er tilbake. Så nå står det 2 speltbrød i ovnen og 2 til er underveis...
Også koster det masse penger, og jeg tror at man kanskje bør bruke dem som brekkstang: få hjelp der, og får man riktig behandling og blir bedre har man noe å slå sin egen lege i hodet med. Skriv helsedagbok slik at det blir lettere å argumentere med legen.