Ha-ha :lol: Der det er humor er det håp! Har fått litt mer pågangsmot, og i morgen krever jeg ny prøve!!!
Printable View
Ha-ha :lol: Der det er humor er det håp! Har fått litt mer pågangsmot, og i morgen krever jeg ny prøve!!!
Det er bra! Vet du hvor de forrige prøvene er analysert? For da har man også et referanseområde å forholde seg til, og jeg kan garantere deg at øvre normal for TSH er sånn ca halvparten av det din prøve viser.
Så kan du slå ham i hodet med det i stedet. Fakta på papir kan man dælje hardt med.
Regner med at de er analysert på St. Olav, og at de neste også blir det. Ã…hh, tenk om dette er svaret på alle plagene!! :? Begynte å tro at jeg var lat og kanskje psykisk syk, selv om "lykkepillene" gjorde meg VIRKELIG dårlig.
Helt typisk for hypo. Legen sier depresjon, gir knaskepiller og så blir man enda sykere. Helt vanlig, faktisk.Sitat:
Opprinnelig skrevet av sivler
Når du skal til legen i morgen avslutter du besøket hos sekretæren og ber om en utskrift av tidligere prøver. Med normalområder - det er viktig å få med, og de kan ha blitt endret underveis.
Så poster du alt sammen her. Og forteller oss hvor hardt du slo, selvfølgelig. 8)
Mulig at ikke Trondjem er det beste stedet å få en brukbar kommentar på slike stoffskifteprøver, at de krever at ft4 er under referanseområdet samtidig som TSH er veldig høyt.....Og hvis du har antistoffer som forstyrrer prøvene slik at ft4 vises feilaktig høyt, klarer ikke alle lab å skjønne det. De skal egentlig ragere på både høyt ft4 og høyt TSH. Disse 2 ting opptrer nesten aldri samtidig.
Men hvilk tall var det på de andre prøvene hos de andre legene?
TSH var vel noe høyt der også?
En ting til, TSH er halvparten så høy om ettermiddagen som om morgenen, så man kan ha både en TSH på 4 og 8 alt etter som hvilken tidspunkt man får tatt prøven på. Jeg brant meg på det. Legen min åpnet ikke før kl 12...Og hvis man er lur og ikke sover hele natten før prøven, sies det at TSH kan bli enda høyere. Har ikke prøvd.
TSH er logaritmisk, slik at en økning fra 4 til 8 er den samme som en økning fra 1 til 2 eller 40 til 80. Men legene er alltid veldig imponert over en TSH på 80...de blir ganske medfølende da.
Selvfølgelig :D Må jo si at jeg liker legen som jeg har nå virkelig godt, hun har vært til god hjelp på mange områder, men hun kan sikkert ikke nok om dette da. Lenge siden jeg har følt optimismen boble :D :D :D
Klarer ikke å huske om prøvene må tas fastende. Noen som Vet?
Akkurat for stoffskifte spiller faste ingen rolle. Men det kan jo hende du er heldig og får tatt andre prøver i samme slengen, som om det er ikke er langt på dagen før du skal dit er det kanskje lurt å være fastende.
TAkk. Skal dit på formiddagen.
Ja så viste det seg at det var rot i prøvesvarene jeg fikk oppgitt. TSH skulle være 1,2, ikke 8,9, og dermed var alt normalt likevel. Det var FSH som var på 8,9. Blir litt oppgitt , jeg trodde jeg endelig fant ei forklaring på problemene. Det ble likevel tatt nye prøver, så da får vi vente å se. Tusen takk for alle svarene, men jeg får vel bare fortsette å lete andre steder.... :cry: :cry: :cry: