hei den tørstefølelsen kjenne æ å.kontakta du lege først eller trappa du litt ned selv,eventuellt hvor mye?
Printable View
hei den tørstefølelsen kjenne æ å.kontakta du lege først eller trappa du litt ned selv,eventuellt hvor mye?
Hvis det er meg du spør så trappet jeg ned selv til 150µg og 125µg, men økte igjen til 150µg hver dag, og som jeg nå går på. Lege er underrettet.
"Hvis det er meg du spør..." :oops: Kan vel ikke være noen annen?? Bevares....
hei Yvette,sorry e litt treg men ja det va retta til deg.viktig å ta det forsiktig ned.går vel en tid før man merke forandring?har trykk over øverste del av brystkassa også,noen som har erfaring med det?
Du treg?? Jeg som var treg der i allefall. Trykk i brystet har jeg ikke, men sikkert noen flere som svarer deg snart. :wink:
100 µg i uka er 100 delt på 7 som er etter mine beregninger 14,2857 µg per dag.
Til sammenligning kan jeg si at tablettene i USA fåes i 12,5 µg trinn.
Altså 75-88-100-112-125-137-150 µg
http://www.drugs.com/PDR/Synthroid_Tablets.html
Enda er det noen som ikke tåler en 12 µg økning om dagen om gangen.
hei!!
blander emg litt inn jeg pusur og yvette......
jeg er også så SUPER tørst..........drikker og drikker og drikker....
vet dere hva det kommer av??
pr dags dato går jeg ikke på medisin i det hele tatt...
all tyroksin bør være ute av kroppen innen ettpar dager, men er like tørst....
Jeg var også supertørst før jeg fikk thyroxin og de første åra på thyroxin, så det varte flere år :(
Operert for graves -94.
begynte å slite for mange år siden,har nu fått utreda kjertelen,ingen feil.
Nu siste time hos lege med nok et svingende stoffskifte,elendig form osv-
Til min store overaskelse antydet hun noe som heter lupus,en betennelses form som visstnok kan trigge kjertelen.
skal også utredes for sjøgrens.noen som har vært borti det samme?
Sjøgrens er spyttkjertelbetennelse vel ? Får tørre øyne, ingen tårer og ikke spytt.
Lupus er alvorlige greier. En "samling" reumatiske sykdommer nesten. Kan feks feste seg i en nyre eller i hud og kan bli systemisk.
Lupus er jo det latinske navnet på ulv, og i tidligere tider minnet langtkommen sykdom om et ulvelikt utseende.
Mange får en rosa-aktig flekk mitt i pannen.
Tror at det er med lupus en får et slags utslett i ansiktet som ser ut som en sommerfugl.... eller :?