:lol: Nei tror ikke det Stina :D Har så tynn hud at alle årer synes igjennom. Har alltid fått beskjed om at jeg har perfekte årer ;)
Men jeg har tatt mye blodprøver da jeg var barn og nå de siste 3 årene..
Printable View
:lol: Nei tror ikke det Stina :D Har så tynn hud at alle årer synes igjennom. Har alltid fått beskjed om at jeg har perfekte årer ;)
Men jeg har tatt mye blodprøver da jeg var barn og nå de siste 3 årene..
Ble litt betrygget....
Føler bare symptomene hoper seg opp....småting som forstoppelse og tørr hud går greit. Men når jeg er svimmel, vondt i bryst...dårlig blir jeg redd. skal til ny lege i slutten av mnd...Få en skikkelig utredning med thyreoidea prøver...og hormonprøver.
Ang det med "vanskelig" å stikke igjennom hud så har jeg den erfaringen med at eldre folk er det vanskelig å stikke på.(er legesekretær)
Må liksom stramme/glatte huden, holde den fast før en skal stikke for en kommer ikke igjennom huden. Den er veldig seig ikke tykk
Overvektige folk kan det også være vanskelig å stikke på. Ã…rene er umulig å se/kjenne at det ender ofte med at jeg må stikke forran på hånda eller ankel.
Ã…rene ligger "langt unna" huden så må stikke dypt, ofte en ikke treffer. Kanskje begynner å vri/knote litt med nåla, det er vondt.
Har en årer som er veldig oppstukket pga. mye blodprøvetaking så er det vanskelig å stikke. Huden er blitt tykk/arrete på akkurat stikkstedet.
Ã…ren kan også være ødelagt.
Tror egentlig ikke vanlig "tykk hud" skal ha noe å si for om det er vondt eller ikke. Kanylene er så skarpe og kvasse at de glir igjennom vanlig tykk hud lett.
Smertene kan jo ha noe med den som stikker, smertetoleranse, størrelse på kanyle?, eller at når en har lavt stoffskifte skjer det noe med huden og smertenervene. Det er jo når en går igjennom huden med nåla at det er vondt. En merker som regel ikke noe om nåla går igjennom blodåra...
Jaja...litt snikk snakk av meg...
:wink:
Meget godt svar må jeg si :D Ikke mye snikk snakk der i gården!! :D
Tror det må være knotingmed nålen i så fall, eller arrvev. De blir jo lei seg når jeg sier at det er vondt. Ã… nei, du som har så perfekte årer ;)
Det var da også en ting å få kompliment for :shock:
ville heller hatt kompliment for det enn som meg som får beskjed om at; håper jeg treffer nå da, årene dine stikker av hele tiden de..." :shock:Sitat:
Opprinnelig skrevet av Anne Ma
he he he. Ja det tror jeg jeg også ville... :DSitat:
ville heller hatt kompliment for det enn som meg som får beskjed om at; håper jeg treffer nå da, årene dine stikker av hele tiden de..."