De tar vel helst inn de som har høyt stoffskifte, kreft, de som trenger røntgen, osv.
Men jeg tror om du skriver om sykehistorien din, så er det god sjanse at de tar deg inn. Du har jo en ganske så komplisert sykehistorie.
:D
Printable View
De tar vel helst inn de som har høyt stoffskifte, kreft, de som trenger røntgen, osv.
Men jeg tror om du skriver om sykehistorien din, så er det god sjanse at de tar deg inn. Du har jo en ganske så komplisert sykehistorie.
:D
Hvis du blir henvist til Aker (om du nå har høyt eller lavt stoffskifte) så får du time. Det er ikke slik at de avviser deg. Du kan bli henvist når det feks er problemer med å regulere stoffskiftet ditt. Eller hvis du er plaget til tross for "ok" prøvesvar. Du får time :D
hvordan gjør man dette da? jeg vil også utredes .... :D
For å bli henvist til Aker sykehus, hormonlaboratoriet, thyreoideaklinikken, må du først innmom din fastlege. Denne burde jo allerede ha henvist dere, men om han nå ikke har gjort det er det bare å si at dere ønsker henvisning til Aker for utreding. Legen skriver da litt om sykdomsforløpet, eventuelle blodprøveverdier/medisinering og aktuell situasjon/problemstilling i dag. Denne sendes Aker og etter en stund får du brev i posten om når time finner sted :D
Lykke til :D
så man kan få time der uavhengig hvor man bor i landet?
jeg har vært hos endikrinolog 2 ganger, men han sa han ikke kunne gjøre noe for meg... (fine blodprøver og alt det der... :evil: )
han mente at grunnen til symptomene mine var at jeg fortsatt hadde betennelse i kjertelen... det var ikk vanlig etter så lang tid sa han :shock:
Ja du kan bli henvist til Aker uavhengig av hvor i landet du bor :D Og hvis du har plager i forbindelse med stoffskiftet (til tross for annen utredning og til tross for medisinering) betyr ikke det at det IKKE skal utredes ytterligere :D
Si at du vil til Aker for ytterligere utredning. Kan ikke skjønne at legen skulle kunne "nekte" deg det. Hadde du ønsket henvisning til thyreoideaklinikken for en inngrodd tå-negl kan jeg jo skjønne det hvis han hadde foreslått en annen instans :lol:
Jeg kommer ikke til å sende inn henvisning til poliklinikken nå. Jeg sender brev i samarbeid med lege med forespørsel om råd i forhold til idere behandling osv.Sitat:
For å bli henvist til Aker sykehus, hormonlaboratoriet, thyreoideaklinikken, må du først innmom din fastlege. Denne burde jo allerede ha henvist dere, men om han nå ikke har gjort det er det bare å si at dere ønsker henvisning til Aker for utreding. Legen skriver da litt om sykdomsforløpet, eventuelle blodprøveverdier/medisinering og aktuell situasjon/problemstilling i dag. Denne sendes Aker og etter en stund får du brev i posten om når time finner sted
Jeg fikk ikke komme til endokrinolog her i Stavanger da legen sendte henvisning. Og han vil ikke sende henvisning til Aker om det ikke er nødvendig. Så vi sender et laaaangt brev og håper på svar. Hvis ikke skal jeg få han til å henvise meg.
Hadde denne linken lagret i Favoritter:
http://www.aus.no/modules/module_123/pr ... 368&I=3105
Ingrid Nordheim er tilknyttet denne avdelingen, er hun ikke?Sitat:
Følgende pasientgrupper prioriteres:
Pasienter med stoffskifteutløste øyeproblemer
Pasienter med høyt stoffskifte
Gravide med stoffskifteproblemer
Pasienter med knuter i tyreoidea eller subakutt tyreoiditt
Pasienter med lavt stoffskifte som er vanskelig å behandle
Ja, det er hun.
Og du har jo en vanskelig hypothyreose å behandle, så du burde komme inn til time der du.
Jeg har gjerne vært medisinert for kort tror jeg. Men jeg vurderer fortløpende hva som er fornuftig å gjøre.
Jeg tror vi begge to er vanskelige tilfeller, Anne Ma ;)
Og jeg tror jeg vil høre med legen om å komme inn der ja. Jeg vil, jeg vil....
Håper på hjelp til oss begge, ja til alle som ikke klarer å oppnå noenlunde god hverdag pga sykdom. De e'kkje no' greit.