Pendlerne kom frem og går på jobb og ser fryktelig effektive ut, men bare surrer rundt uten å gjøre nytte for seg?
Slik som kolleger vi vel alle har hatt rundt oss en eller annen gang...
Printable View
Pendlerne kom frem og går på jobb og ser fryktelig effektive ut, men bare surrer rundt uten å gjøre nytte for seg?
Slik som kolleger vi vel alle har hatt rundt oss en eller annen gang...
DET - skjønner jeg godt ! Og det er vel ingen som skjønner alt om dette heller.
Kroppen har jo også et temperaturregulerings system da. Og det er utrulige områder dette kan regulere.
En Finne (hvem ellers) tok med seg en rå biff inn i badstua - og spiste den når han kom ut igjen ! Dette for å illustrere det over nevnte. Han overlevde - ikke biffen.
Som jeg sa - fT4 er IKKE et mål på stoffskifteaktiviteten - det er bare et mål på en vedstabel utenfor huset - og den kan godt være stor selv om tempen inne er for lav. Det finnes mange årsaker til at det er slik.
Det er enten en fullstendig feiltolking eller en overforenkling som er årsaken til at legene kaller dette for en stoffskiftemåling.
- - - - og jeg var en av dem baremei - iallfall på slutten !
Jeg også - av og på i flere år.
Men jeg så slett ikke effektiv ut... Tvert i mot grå og dratt og zombie. Jeg maktet ikke engang late som om jeg gjorde noe på det verste.
Til n`Finn
Jeg tar kanskje feil, men jeg tror ikke legen min har hørt om tyroxinresistens. Kan vel kanskje høre om han kan måle det.
Det er jo en veldig sjelden tilstand da.
tilstanden avhjelpes av en høy fT4 som skaper et høyt fT3 trykk mot celleveggene for liksom å få trøkka dem inn.
Tror ikke det finnes så mye på Norsk. Prøv disse :
http://www.lilly.no/Nitro2/objects/no_p ... sistens%22
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_l ... _ID=315189
Om jeg får bringe denne videre - jeg visste ikke om denne før nå ! Gratulere Siri Ann !
Nytenkning vedrørende stoffskifteproblematikken :
Boken er interessant av den enkle grunn at det finnes lite og ingenting av nyttig literatur på dette feltet i norsk form.
Språket og terminologien tyder på at boken er beregnet på fagfolk, men for stoffskiftepasienter som på forhånd har en viss kjennskap til sykdommen kan den likevel være å anbefale som et alternativ til lignende engelskspråklig literatur.I oppslagsform tar boken for seg de forskjellige typer stoffskifteproblemer, symptomer, diagnostikk, behandling og medisiner. Forfatterne tar også for seg tema som er direkte uhørt bland mange av våre leger; at tradisjonell behandling ikke alltid fører til helberedelse, teorier om thyroxinresistens og alternative behandlingsmetoder som Liothyronintilskudd.
Ikke boka du vil ha liggende på nattbordet, men så absolutt et nyttig oppslagsverk. Lukk
Siri Ann (hypothyreosepasient)
Takk skal du ha Finn.
En vakker og vis fugl har plystret meg i øret at FT4 gjerne kan stige ved inntak av magnesium. Jeg er spent på egne prøver ang dette... ;)
Var dette noe å forsøke, cat, i kombinasjon med Levaxinen?
Men biffen var vel passe dau fra før av, tenker jeg... :DSitat:
Opprinnelig skrevet av n`Finn
Sant nok Sonja :)
Magnesium er med i svært mange funksjoner i kroppen, hvisstnok 300, men særlig i beinstoffskiftet har det en aktiv rolle. Det er jo parathyroideasystemet som steller med dette og en evetuell fT4 økning må komme annet sted fra.
Kan ikke akkurat tenke meg hvorfra sånn på stående fot, men si fra om du får noen endring da Stina.