-
Enig med deg Trinelise...
venninnen min har ikke hatt så mange bivirkninger. bare litt munntørrhet..
Jeg er i alllefall villig til å prøve 1 mnd for å se hva som skjer med meg..
er ikke ofte jeg orker og trene, men er på helsestudio når energien er der..
og gå ned 13 kilo på nesten 3 mnd er ikke så værst syns jeg da..
:wink:
-
hva med å prøve noka dietten? jeg har gått på det i en uke. -2.4 kilo
-
Dere får gjøre som dere vil, men jeg kommer ikke til å prøve noe slikt iallfall...
Hva gjorde man før i tida, før disse produkta kom på markedet?
Grunnen til at jeg er skeptisk er ikke fordi jeg ikke har forståelse for deres situasjon, men derimot at jeg tror man ødelegger sitt eget metabolske system, og "jukser" med forbrenninga si når man svelger slike tabletter, slik at når man før eller siden blir nødt til å slutte, vil kroppen fungere enda dårligere enn før, og man vil legge på seg det man har gått ned + noen kilo til...
De 3 påfølgende år etter du har hatt din høyeste vekt, vil kroppen anse dette som en idealvekt å strebe for å nå opp i denne vekta.
Når jeg sier kaloritelling er tøv, mener jeg det som jeg sier det bokstaveling, at jeg synes telling er tøv. Iallfall ville jeg selv blitt frustrert over å gjøre dette, ville hatt mange sprekker, og mistet livsglede som ville bli erstattet med frustrasjon, i tillegg til at det ville vært vanskelig å ikke kunne ta en vaffel med familien en lørdag i slalombakken, uten å være nødt til å spise knekkebrød til kvelds for å unngå å overstige et visst tall. For eksempel. Jeg synes mat er næring og kos, og ikke i alle situasjoner passer det å analysere alt man spiser.
Da har jeg større tro på å spise sunnest mulig i hverdagen, ikke henge seg oppi tall, men sørge for grovt brød, mye frukt og grønnsaker, magert kjøtt, bønner og linser, egg, cottage cheese, fisk og fjærkre.. Prøvd å unngå mest mulig søt og sukkerholdig mat, men absolutt ikke gått av veien for et kakestykke eller lignende i godt lag!
Men dette er et vanskelig tema.. forbrenningen til oss med lavt stoffskifte er ikke så god som hos de friske, og vi må jobbe dobbelt så hardt. Det er klart det er frustrerende!!! Jeg bare tror ikke reductil o.l. er løsningen, men dersom legen din synes dette er trygt og greit, så kjør på!
-
Noka er en pulverdiet, den prøvde jeg for mange år siden.. ÆSJ..... hehe...
mens Reductil er en pille man tar om morgenen.
Nå har jeg gått med en BMI på 36 i mange år og leger har sagt jeg må komme meg ned i vekt. men når dette da ikke går.,...
Har levd på sunn mat. spist lite og ofte, ikke sauser og ikke ditt og ikke datt...det laveste jeg har vært på 5 år er 94 kilo.
Etter en kur med b12 så gikk jeg opp 5 kilo på 14 dager så og si.. og de har sittet HARDT---
Så jeg ser ikke noe vondt i og forsøke med Reductil når det står at folk med en BMI over 30 og legen mener man må ned i vekt kan få dette..
Er i allefall 10 ganger bedre enn å legge seg inn og sy inn magesekken etc...
Jeg er ikke en overspiser. spiser heller lite og forsøker og spise ofte, så jeg er RIMELIG frustrert når jeg ikke går ned i vekt.
time will show
-
Nei, jeg er ikke så sta som jeg høres ut, det kan godt hende reductil er en go løsning for deg..
lykke til uansett!! snakk med legen din om dette.
Kjære du, jeg tror overhodet ikke du er noen overspiser. Som jeg skrev i forrige innlegg er jeg klar over at vi med lavt stoffskifte også har lav forbrenning (flertallet av oss iallfall) og det gjør at vi må jobbe hardere. Kjempeurettferdig!!
-
Ser at du har gått på Levaxin bare siden mars 2006? Det er ikke så lenge. Iallefall ikke når det gjelder håp om vektnedgang. Jeg trodde selv at jeg hadde fått superpillen når jeg startet på Levaxin i oktober 2004. Det gikk flere måneder og vekta stod bom stille. Jeg økte gradvis dosen, og i april 2006 hadde jeg nådd idealvekta mi.
Dessverre begynte den å øke igjen - selv om jeg hadde gått på samme dose ganske lenge. Forstå det den som kan! Jeg skal nå ned 6 kg!
Måler du morgentemperaturen din? Skal være en god indikator om du har god forbrenning. Den bør være 36,6 eller høyere. Dette har jeg lært her på forumet og har ingen link, men hvis du bruker søkefunksjonen så finner du mye om dette.
-
Hva gjorde man før i tida, før disse produkta kom på markedet?
Før i tiden gikk folk på Grete Rhode og Libra kurs for å gå ned i vekt.....og hva gjør de på slike kurs, jo de teller kalorier, det har funket på mange personer i mange år og funker ennå.
Av folk/leger osv som kan slanking sier det kun er EN fornuftig måte å gå ned i vekt på og forhåpentligvis bli der, og det er å innta færre kalorier enn det man forbruker, ergo så er det å telle kalorier viktig for mange.
Jeg vet om fryktelig mange matvarer som i utgangspunktet er supersunne, men som samtidig inneholder mange kalorier.
Jeg for min del fikk sjokk når jeg begynte å veie maten og telle kalorier, for gud bedre meg hvor lite en skal ta av diverse ting før kaloriinnholdet fyker rett i taket. Ett kakestykke innholder gjerne 500 kalorier og det tåler ikke kroppen min at jeg unner meg noe særlig av.
Jeg skjønner absolutt filosofien og tankegangen din, men dessverre så er det ikke nok for meg å tenke sunt, jeg er bare nødt til å tenke kalorier i tillegg.... Det eneste du sier jeg ikke vil si meg enig i er at mat er kos, mat er næring og en nødvendighet, kos blir noe helt annet.....men, selvfølgelig alle har lov til å kose seg med god mat en gang i mellom, men at mat er kos kan ikke være en livsfilosofi.
Jeg tror alle og enhver må prøve og feile for å finne ut av hva som funker for hver enkelt om det så er Reductil eller å telle kalorier, bare folk ikke gjør sinnsyke ting og går dietter som er vanvittige.