Nei, ikke direkte i hvertfall, men med lavt stoffskifte så reagerer vi kanskje fortere på ting som irriterer f.eks. huden. :(Sitat:
Men har dette med sykdommen å gjøre?
Printable View
Nei, ikke direkte i hvertfall, men med lavt stoffskifte så reagerer vi kanskje fortere på ting som irriterer f.eks. huden. :(Sitat:
Men har dette med sykdommen å gjøre?
Ganske vanlig, stoffskifte eller ei, er mitt inntrykk.
F.eks. barn med atopisk eksem er ganske vare for ymse tilsetningsstoffer i mat og parfymer og ditten og datten.
Bare lurte på om det var et direkte symptom på lavt stoffskifte, eller om det er noe hypotyreote ofte sliter med.
Som ledd i utredningen av hypoen min, spurte legen meg om jeg hadde mye kløe, og i tilfelle, hvor. Jeg lurer derfor på om det kan være ett normalt hyposymptom?
Tørr hud er et symptom på lavt stoffskifte. Og veldig tørr hud klør som eksemer. Da jeg var yngre klødde jeg meg til blods p.g.a. tørr hud og fikk utslett av det. Og på den måten kan man nok si at kløen er et symptom på hypotyreose, selv om det er sekundært. Stikking i huden er også et symptom.
For å holde den tørre huden under kontroll så smører jeg med olje før jeg går i dusjen, for da klarer ikke vannet å tørke ut huden. Gjør det inni mellom og smører meg med fuktighetskrem ellers.
Jeg har så tørr hud at den drysser hvis jeg klør på den (æsj). Hva om alt vannet jeg har i fingre og føtter kunne plassert seg som fuktighet i huden, der jeg trenger det?
:lol: :lol: :lol:
Ja, det hadde vært fantastisk om det hadde skjedd Liten :D Kunne trengt det jeg og.....
Sett reklamen om å smøre seg inn med Natusan Babyolje FØR dusjen? Jeg har ikke prøvd det da jeg ikke er så plaget, men kanskje det er verdt et forsøk? Eller klissete kanskje?
Hvis du gjør du før dusjen, og vasker deg som vanlig, er det ikke klissete i det hele tatt :D
Jeg klødde noe helt forferdelig når jeg var overdosert på Levaxin, så fort jeg minsket på doseringen, forsvant det helt etter noen dager. Legen hos Balder bekreftet at dette var ett symptom på feildosering.