Takk for klemmen :D Håper du får en fin helg.
Printable View
Takk for klemmen :D Håper du får en fin helg.
Lege timen på nå på torsdag:
Ser at jeg må krangle hardt om jeg skal få Litho eller Armour av legen min. Jeg sa bare at hvis det fantes en ørliten sjanse for at jeg kunne bli bedre ville jeg prøve alt. Og at jeg ikke kom til å gi meg.
Han spurte om jeg ville ha antidepressiva... :lol: :lol: :lol: Jeg lo godt av han da. :!: Og jeg sa: Har du ikke lest om antidepressiva og hypotyreose?? Det virker dårlig og ofte gjør det folk verre. Og da spurte han hvorfor jeg ikke ville ha det, om jeg ville forsøke hva som helst. Og jeg svarte: Fordi jeg er ikke deprimert! Har vært det i tidligere i livet og dette er ikke en depresjon. Ligner overhodet ikke på det engang. Og hva skal jeg med dem da?? Ja, ja sa han.. Men jeg vil at du skal vurdere det. :roll: Og jeg svarer; Jeg har vurdert det før og jeg kan svare allerede nå: GLEM DET!! KOMMER ALDRI TIL Ã… SKJE! 8)
Han mener at det ligger noe under hypotyreosen min. Jeg spurte om hva det kunne være. Og det er visst depresjon som er eneste løsning. Det kan jo ikke være at han kuttet medisinen min med 50%, og at jeg plutselig er kjempe hypo, og gråter som en sokk p.g.a. det. Skjønner ikke hvorfor alle leger mener antidepressiva skal løse alt....
Jeg sa at jo det kunne jo være kronisk tretthetssyndrom, men den diagnosen er jo umulig å få... Nesten :wink: Det var det jeg lurte på om feilte meg før utslagene i sept. 05. sa jeg til han. :lol: Han bare kikket rart på meg. :lol: :lol:
Tror jeg må mase om Litho. Han påstod at den ikke stod i felleskatalogen. Stemmer det? Vet at Armour ikke står der, men Litho??? Tror jeg ikke på. Han må ha mikset dem. Noen som har noen gode argumenter for å forsøke det?
Jeg skal ha time neste uke. Og da skal jeg ta opp en del nye temaer. Som kosthold, trening og fysioterapi. Hvis jeg skal bli bra trenger jeg mer enn Levaxin; Det er i hvertfall en ting de siste 8 månedene har bevist. Ellers tror jeg at jeg må finne meg en ny lege. Kanskje ringe rundt om se om det finnes noen med spesiell interesse for lavt stoffskifte.
Men nå er i hvertfall all fokus rettet fremover. Må jo klare meg selv i dette helsevesenet. Er lite tilfreds med legene jeg har vært hos må jeg si! Men det er jo en felles opplevelse for alle sammen... Desverre!!
Mot i brystet og vett i panna!! :D Det er det vi trenger!
http://www.felleskatalogen.no/ Søk på Liothyronin i kategorien Legemiddel. (Står bl.a. "Vanlig vedlikeholdsdose hos voksne er 40-60 μg" - hva synes du om det, nora, hvis du leser dette? :shock: ) Så da er altså legemiddelet registrert i Felleskatalogen. Fikk det selv for litt over ei uke siden på blå resept!
Så bra at du sa klart i fra om antidepressiva! Flink jente det ;)
Du skriver: "Og jeg sa: Har du ikke lest om antidepressiva og hypotyreose??" Hva tenker du på akkurat her, hvilke artikler på nettet, f.eks. Min lege kunne nemlig trengt en kopi av dette.
Det som står som vanlig vedlikeholdsdose er helt kurant det - hvis man tar BARE Liothyronin (og ikke noe Levaxin). ;)
Husker ikke helt Stina, men har lest en del om det rundt omkring. Jeg diskuterte det med legen også, og han måtte jo innrømme at hypotyreose og depresjon har masse symptomer felles. Det går ikke an å skille dem fra hverandre!! Så jeg tror han skjønte det hele til slutt. Jeg måtte jo flire av han :D Liker han egentlig ser du. Snill mann! :D Som jeg sa til han: Jeg kan jo diskutere med deg og det kan man ikke med alle leger.. hihihi!
Kanskje damene her inne har noen linker til deg? Vet at Trine Bjøro og noen andre hadde en liten studie på kognetive effekter av hypotyreose. Altså psyke / hukommelse osv.
Ja Stina :D Jeg søkte etter jeg skrev at jeg måtte gjøre det. Og liothyronin er i felleskatalogen... :D Bare litt fjern av og til. Kan jo like godt gjøre det som å spørre. :oops: :oops: :oops:
Hei hei.
Må bare nevne att legen min og driver å skal redde verden med anti-deppresive..... Jeg har takket pente NEI flere ganger og ytret en mulighet om å gi den resepten til noen som ER deprimere, men det har ikke hjulpet enda. Hver gang jeg er der kommer ett nytt merkelig spørsmål som skal kjøre meg over i de deprimere`s baner.
MEN JEG ER JO FOR GUDS SKYLD IKKE DEPRIMERT A GITT...... http://www.cheesebuerger.de/images/more/bigs/c018.gif
for jeg er like blid som før!!!
holder kanskje å poste en melding en gang---- :oops:
Felleskatalogen:
Harhatt en fra 80-tallet eog har en fra 86 og 2004 og liothyronin står i alle.
i de eldre er ikke liothyronin ført opp i oversikten i begynnelsen uner stoffskiftet, men det står i katalogen for det. Bare søå opp på navn.
Husk det er lurt å ikke kaste gamle felleskataloger (av forskjellige grunner).
For noen år siden kom liothyronin inn i oversikten også. men det stod hele tiden alfabetisk i selve boka.
Legen tar feil.
Hadde en hyggelig legetime i dag... det er ikke til å tro :shock:
He he he :D Ja sånn kan det også gå. Hadde en avslappet laaaang og hyggelig legetime. Hvor jeg fikk snakket om litt kost/trening/fysioterapi/Litothyronin og ikke minst antidepressiva.
Gav legen min artikler om Hypotyreose og T3. Han var positiv og ville lese gjennom dem og så skal vi vurdere det neste time. Fikk lagt frem mine tanker om temaet og fikk full konsentrasjon.. Flirte og sa at det virket bra på deppa stoffskiftepasienter ;) Og at det ville jeg gjerne prøve, men ikke antdepressiva. Han sa at han ikke trodde jeg var klinisk depressiv!! Men at jeg jo gikk gjennnom en hard periode og at jeg viste tegn til depresjon sist time (Ikke i dag, for jeg er glad som laksen!) :D Han skjønte det sist, tror jeg, at det er hypotyreosen som spiller meg et puss når jeg blir lav. Da griner jeg og er helt ute.
Det er en fysioterapaut som driver med pilates som han anbefalte. Jeg bør prøve det om det ikke koster blod. :? Ville vært deilig å få brukt kroppen ordentilg igjen. Og jeg må jo til en fysioterapaut allikevel.. :D
Og så snakket vi om ernæringfysiolog. For jeg tenkte at det kanskje kan hjelpe meg på vei. Han var ikke sikker på om jeg tengte/kunne få henvisning så det må jeg sjekke opp. Får nok snakke med trygdekontoret. :roll: Vi snakket også en del om vitaminer og B12 sprøyter. Jeg ligger ca på 300 og det er på midten (ca), så jeg trenger ikke noe av det nå. Tar B-kompleks..
Vi snakket lenge om søvn. For jeg sover så urolig og har fått en del komentarer på at jeg snorker. Og jeg har aldri snorket før! Var det stilleste mennesket å sove med de noen gang hadde vært borti før hypoen :( Ja ja. Vi må nok sjekke det ut. Søvn apnè osv..