-
Jeg fortalte legen om ødemene mine. Særlig de på oversiden av føttene som er ømme, men tok med ankler og merker også. Det som da skjedde var at jeg ble avspist med kommentaren: "Du får ikke vanndrivende av meg altså!" - Og det var før diagnose... Snille legen :evil: Jeg ville jo ikke ha vanndrivende, men fortelle at jeg hadde unaturlige vannsamlinger.
-
Jeg har veldig tykke legger i forhold til resten av size'en - kan dette skyldes ødemer?
Herre min skaper, vi må være et syn for gudene med alle de ulike skavankene. ;)
-
Jeg har tynne legger, men magen er blitt "humpete" og rar og større...og ansiktet er ikke som før (slapt liksom...). Tror disse ødemene setter seg der det passer dem, jeg 8) Det jeg lurer på : er det vann eller fett eller begge deler? :roll:
-
Var hos legen min i går og han fortalte at jeg har myxødem. Dette er ikke rent vann, men mer puss lignende ting.
Det finnes flere forskjellige ødemer, og myxødem er ganske så vanlig for hypo.
Jeg har veldig store problemer med ben (føtter, ankler og legger) samt armer og en del i fjeset.
Kunne godt tenke meg å leve uten, ja :)
-
Mangel på mimikk er et typisk Hypthyreose symptom.
Om dere husker Boris Jeltsin på slutten, han gikk stiv og vaggende full av ødem uten mimikk i ansiktet.
Han hadde Hypothyreose. Fakta.
MVH
Tor
-
:shock: Sant? Han såg slik ut ja.
-
Uffda! Håper Boris var skikkelig under-medisinert...for medisinen skal jo rette opp mange av de skavankene som sykdommen påfører oss? Han så jo mer ut som en robot enn et menneske... :wink:
-
Vel, hva som skyldes hva er ikke godt å si i hans tilfelle. Boris spedde jo på med litt av hvert da :)
-
Det kan forklare hans en god del, huden hans så og hele hans utrykk var typirsk Hypothyreose spør du meg.
Og at han ikke klarte å kontrolere alkohol inntaket kan forklares med at man kan tåle mindre enn ellers med Hypo.
Det er jo mange alkoholikere som klarer å holde en passe rus uten at det kan sees når de må arbeide.
Tor
-
Hegge fortalte om Boris jelstin, at han burde jo ha sett det i flere år at han var hypo.
Symptomer er jo også at man blir pære full av lite alkohol...vi husker jo filmklippene i nyhetene når han plutselig går og dirigerer et orkester osv.
han var ikke behandlet for hypo, men når han fikk hjerteproblemer (som kom av hypoen hans) så måtte han først få stofffskiftet i orden før d turde å operere ham...han trengte en bypassoperasjon.