-
Sånne målinger hjelper det nesten ikke å skrike seg til engang, enda de er viktige. Jeg synes sånne målinger som viser noen om hvordan kroppen har det under den værende stoffskiftesituasjonen har mye mer forseg enn målinger av stoffskiftehormoner.
Du får se hvordan det går cathrin, og det tar lang tid, men fra nå og utover skal du jo vente deg forandringer.
-
Hei cathrin :D
Du får trøste deg med at det ikke har gått en måned en gang siden du startet med Armour behandlingen http://www.cheesebuerger.de/images/s...aurig/g045.gifØnsker deg det beste!
-
Ser at du fikk arytmier med Armour n'Finn hvordan merket du det?
-
Godt spørsmål. Er ikke sikker på at jeg hadde merka det hvis jeg ikke brukte pulsklokka nesten hver dag, for den virka bare ikke den dagen !
Så da tenkte jeg at jeg måtte vel ha en puls der inne et sted og at det var noe feil med klokka. (siden jeg ikke sto i avisa)
Da jeg tok den med fingeren så kjennte jeg at den var helt løpsk - den slo en to-tre slag veldig fort og så var det laaang pause til neste to-tre.
pulsen var ikke høy når jeg tellte alle slaga et helt minutt.
Jeg hadde hatt bedre dager på Armour tidligere og var på jakt etter disse, og trodde at de lå i en høyere dose og hadde brukt 4G/dag i flere måneder da jeg fikk det. Jeg hoppet over dosen dagen etter og hadde det bare den dagen og litt neste.
Men noen tid forut for dette så merket jeg et par ganger at pulsklokka viste helt ville tall i noen minutter under trening. Det var nok gubben det var feil på - og ikke klokka.
-
Eg lurer på kvifor du n`Finn bruker både Armour og Levaxin. Skal ikkje Armour innehalde alle komponentene da slik at me skal slippe å bruke anna enn Armour?
-
Thyroid (Armour etc) har 9µg t3 og 38µg t4.
Mange trenger sånn 10µg t3 til 100µg t4 når man går på syntetsik, det er helt vanlig, og et mindretall trneger mer liothyronin, og noen få trenger flere tabletter.
Armour Thyroid alene synes å være helt topp for mennesker med et konverteringsproblem (fra t4 til t3) eller fibromyalgi.
Andre kan få for mye t3.
Vi andre mer normale trenger veldig ofte å få opp ft4 som jo blir noe lavt ved Armour Thyroid.
Ellers blir ft3 litt over referanseområdet, og ft4 i nedre halvdel samtidig. (sånn generelt)
De gjør sånn mix i holland og amerika og england og tyskland også.
Man kan ikke bare medisinere vilt sånn uten blodprøver.
(men jeg leser noe ganger om noen som har det bedre som underdosert på Armour enn på 175µg thyroxin. Synes å virke bedre. Men vi har jo blodprøver nå og kan justere dosene etter dem)