Sitat:
Hvis jeg nå har fått dette riktig med meg, så er det slik at en med ME må hvile mye. De skal gjøre mye mindre enn de i beste fall tror de kan klare. Det er veldig farlig å presse seg med denne sykdommen. De verste tilfellene har vært sengeliggende i måneder, ja t.o.m. år, tror jeg.
Alt dette stemmer Stina. Jeg leste en del om ME før jeg fikk diagnse hypo. De har så veldig mange likhetstrekk at det er vanskelig å skille dem fra hverandre til tider.
Sitat:
I perioder har jeg smerter i skuldrene og hoftene, nedover i armene og i albuene. Smertene er vanskelige å beskrive, og de flytter rundt på seg, og kommer og går..
I tillegg får jeg vondt av trykk mot huden, av å klø meg litt på ryggen
f.eks.
Er inne i en periode med vondt akkurat nå, og lurer på om jeg har fibromyalgi i tillegg til hypo'en.
Glemte at jeg har vondt i hendene, fingrene og føttene også.
Du ser ut til å ha mange av de samme smertene som jeg har. Mine kommer og går uten logikk. Selv har jeg kun hatt diagnosen i 6 mnd, men mener selv at jeg minst har vært syk i 10 år før jeg fikk den. Smertene mine øker ved medisinering og hvordan dagsformen min er. Jo mer trett jo flere smerter. Kan også bli helt smertefri i perioder.