Ã… nei, så distre jeg er.. og som jeg roter.. :oops: ops ops..
Dette skulle postes under Idas tråd hvor hun uttrykte bekyrming rundt graviditet og sånn..
please, show mercy med meg... :lol:
Printable View
Ã… nei, så distre jeg er.. og som jeg roter.. :oops: ops ops..
Dette skulle postes under Idas tråd hvor hun uttrykte bekyrming rundt graviditet og sånn..
please, show mercy med meg... :lol:
Det går an å gå tilbake o redigere innlegg også.....
klart vi er ofte distre.
Thyreoideaforbundet er da også medlem av FFO....vi er funksjonshemma.
Jeg har ikke vært plaget med kviser før og spiser ikke noe sånt usunt men alt kan vell gi kviser men hvorfor mer nå liksom ? Jeg har ikke vært plaget sånn før :,( Så lurer jeg på hvorfor mensen da varer i 2 eller 3 dager bare før var den normal og varte i 5 til 6 dager og ikke hovnet brystene opp eller de var ømme som de kan være i ca 2 uker de vokser og blir harde :,( Vil det etterhvert bli normalt igjen dette eller ? Noen som vet ? Så lurer jeg på viss man vil ha barn da en gang i tiden hvordan kan man klare det med lavt stoffskifte? Godkoz
Hei!! Jeg har 2 barn, jente 9 år som jeg fikk som Hyper og gutt 2 år som jeg fikk som Hypo.
For meg har det ikke vært noe problem å bli gravid, 2 dager uten p-piller og det har vært rett i boks( :oops: ?). Har lest att det kan være litt vanskeligere å bli gravid, hvertfall Hypo?, men det er ikke sikkert det gjelder alle. Må nevne att mensen min har aldri vært regelmessig, den har kommet omtrent som jula på kjærringa hver gang.
Etter att jeg har blitt gravid har jeg vært ganske frisk og i grei form.
Du må gå oftere og ta blodprøver, men m en nogenlunde oppegående lege så skal du også bli sendt til en Endokrinolog. Det har aldri jeg vært, men stofskiftet mitt har stabilisert seg under begge svangerskapene.
Problemet mitt har vært att jeg har blitt meget!!! Hyper etter fødslene, veit ikke om det gjelder alle. Men ALLE skal få no høyere stoffskiftet etter en fødslel pga att vi skal takle mindre søvn. (og belive you me, DET BLIR DET!!!) :)
Det blir nok mindre søvn ja er Tante til ei jente på 2 år og passet henne i helgen og det blir ikke mye søvn da nei he he. Jeg har lyst på unger selv men er også redd ,jeg burde nok vente burde ikke ha nå da jeg sliter som jeg gjør.
Og så er jeg redd for og føde snufs det ser så vondt ut blir redd jeg uff og så den tiden da magen vokser og kroppen er skummel,vil magen bli mindre igjen og kroppen eller blir den for alltid forandra ?
Kan man få keisersnitt og hva skjer da uff og mye jeg lurer på. Tenk om jeg aldri blir mamma heller da er vell enda mislykka da :)
Det er nok lurt å komme seg på beina igjen før en skal få barn, tassen er jo 2 år og sover enda IKKE om natta. Og jeg trenger beauty-søvnen min!!!!!!
Hva du enn velger å gjøre så håper jeg du får det fint, og att du får litt ordnings med legen din!!!
Lykke til i bøtter og spann!!! :)
Takker for det ja :) Lykke til med din datter på 9 og din sønn på 2 år :) Du er heldig som har dem :) Klemz
Til Lilja
Du spør om dette med figuren etter at man har født barn. Jeg har ikke gjort det selv da, men både moren min og en venninne har faktisk blitt tynnere etter at de fikk barn, så det tror jeg er individuelt.
Når det gjelder fødsel så vet jeg at det er mulig å få keisersnitt etter eget ønske dersom man føler at man ikke makter en fødsel. Det er vanlig ved sykehuset jeg tilhører og sikkert andre steder også at gravide som er redd for å føde kan komme å snakke med en jordmor om det de er redd for 1 eller flere ganger. Ved planlagt keisersnitt vil du få time til det ca.1 uke før du har termin, og du vil få bedøvelse i ryggen ( epidural) slik at du er våken, men ikke kjenner noe smerte. Du vil få et slags skjermbrett foran deg/dere (barnefaren kan være med) slik at dere ikke ser operasjonsfeltet.
Det er også mulig å få epidural under en fødsel, men da må du ha litt rier på forhånd tror jeg slik at du har åpnet deg litt.
Det er viktig å huske at keisersnitt fører til at det er begrenset hvor mye du kan løfte etterpå og at det vil være sårsmerter en stund frem over.
Når vi har hypotyrose er det en viss fare for at barnet kan ha lavt stoffskifte den første tiden etter fødselen.
Bare hvis du er ubehandlet, vel?Sitat:
Opprinnelig skrevet av cathrin
En stund siden jeg leste det raskt mens jeg kopierte noe til en brukerbok for leger på jobben men jeg mener at det gjelder uansett faktisk hvorfor vet jeg ikke. Det var bare en kort tid etter fødselen det gjalt.