Sv: Jodflekken forsvant etter to timer. Hva gjør vi?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
smgj
Jeg bruker lugol's. Etter det som er oppgitt på min lugol's er det mellom 6mg og 8 mg i en dråpe av den løsningen jeg har kjøpt.
Det er kanskje den som er 5 % solution? Kanskje du har en link du kan legge ut, smgj? hjerte1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Mod
Da har jeg lest litt på denne. Det står at man skal ha både iodine og iodide fordi forskjellige deler av kroppen trenger begge disse. Og for skjoldbruskkjertelen skal man ha iodide, så da holder ikke Nascent etter som jeg forstår. Man må ha Lugol's.
Mitt problem i denne sammenhengen er at jeg ikke finner igjen noen link til kjøp av dette. Kan noen forbarme seg over meg? Da blir jeg glad altså. Kanskje dette må flyttes, forresten? :mrgreen:
Jeg håper noen orker å linke meg til rett plass. Ha en knallende fin dag alle sammen hjerte1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Lisbeth
Det er kanskje den som er 5 % solution? Kanskje du har en link du kan legge ut, smgj? hjerte1
Da har jeg lest litt på denne. Det står at man skal ha både iodine og iodide fordi forskjellige deler av kroppen trenger begge disse. Og for skjoldbruskkjertelen skal man ha iodide, så da holder ikke Nascent etter som jeg forstår. Man må ha Lugol's.
Mitt problem i denne sammenhengen er at jeg ikke finner igjen noen link til kjøp av dette. Kan noen forbarme seg over meg? Da blir jeg glad altså. Kanskje dette må flyttes, forresten? :mrgreen:
Jeg håper noen orker å linke meg til rett plass. Ha en knallende fin dag alle sammen hjerte1
Det har vi skrevet sammen om, i tråden til Nora2
her, indlæg nr. 9
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
... og Lugol 5% solution kan ligeledes købes indenfor EU
her.
kram3
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Det har vi skrevet sammen om, i tråden til Nora2
her, indlæg nr. 9
kram3
Ja, jeg visste at det fantes her inne, men jeg er totalforvirret, og derfor finner jeg ingenting :mrgreen:
Tusen takk, Anisa, du er gull verd hjerte1