Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Admin
Der er altså en stor forskel i effekten af behandling med TSH-undertrykkende medicindoser (skjoldbruskkirtel-kræft-patienter), og effekten af behandling med TSH-opretholdende medicindoser ("almindelige" hypothyreose-patienter).
Første gang
jeg blev klar over forskellen mellem behandling af folk med lavt stofskifte, og dem med thyreoideacancer var, da jeg så TV-serien
JAG sidst i 90-erne, med den ene af hovedroller spillet af
Catherine Bell, om hvem Wikipedia skrev:
When she was in her 20s, she had thyroid cancer and had to have her thyroid removed. She does not cover the scar on her neck because she "thinks it's kind of cool".
Da begyndte jeg at interessere mig for "hemmeligheden" bag, at en thyroidcancer-patient kan have et, så krævende liv, herunder tilsvarende karriere, mens de fleste ikke cancer ramte hypothyreose-patienter jeg kender eller har hørt om, før eller siden gik i knæ og måtte afskrive de fleste barndomsdrømme, eller bare drømme. Da fandt jeg ud af, at der er forskel i behandlingen af thyroidcancer-patienter og andre thyroid-patienter. Om
Catherine Bell er i behandling med syntetisk levothyroxine eller Thyroid, har jeg ingen anelse om, men uanset hvad det er - virker det.