Sv: Vil ikke vedkjenne meg.......
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Elbeth
I 2006 deltok jeg på et D-vitamin forsøk på UNN. Der fikk jeg inntrykk av at vi egentlig får altfor lite D-vitamin, så man skulle tro det ikke er lurt å starte for lavt. Ernæringsrådgiver Karin Hvoslef mente for eksempel at vi gjerne kan innta 1000 µg (= mcg) daglig mot anbefalt dose 500 µg. Jeg har heller ikke hørt om noen som har blitt forgiftet av for mye D3-vitamin fra sjømat. Det måtte i såfall være hvis den fete fisken har fått i seg for mye kvikksølv i havet. En annen ting er at alt av kapsler ikke er til å stole på skal vi tro program som gikk i Brennpunkt på Nrk1 i fjor tok opp
svindel med fiskeoljer.
Takk for info
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
listha
Kommet i overgansalderen så jeg plages med dette, har begynt på hormoner for dette også.
Heisann & Velkommen hjertflag1
Hva slags hormoner bruker du?
Håper det ikke er noe soyabasert -
ser du har fått flere gode tips på hva å lese.
Det står endel her inne om hvorfor soya ikke er bra -
du kan bruke søkefunksjonen øverst til høyre så får du mange fine treff byebye1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
listha
Hei!
Noen som har lest dette og har noen kommentarer til hvordan jeg kan få det bedre?
Jeg ville i hvertfall begynt å ta tak i blodprøveresultater og evnt justering av medisindose om det viser seg nødvendig. Noen ganger er det en ørliten endring som skal til for at man skal føle seg bedre. I tillegg ville jeg sørget for å få målt både s-jern, ferritin, hb, D-3, hba1c og b-12 når du nå skal ta nye prøver.
Ellers anbefaler jeg tilskudd av rosenrot om dette ikke kan interagere med annen medikamentell behandling du mottar.
Og sist, men ikke minst, forsøk å spise små og hyppige måltider. Jevnt blodsukker er ''undervurdert'' :)