Re: Intervju med Dag Schiøth, Heggeli Helhetsmedisin
Heivink11
Jeg gikk på levaxin da jeg kom tilbehandling for ca 1år og 4 mnd. Begynte med thyroid og levaxin. Trappet ned levaxin. Liten dose thyroid pga hensyn til binyrer.
Mine smalt til da jeg begynte å komme opp på neste normaldose og jeg fikk alle symptomer igjen. Jeg følte at han sa vær forsiktig i begynelsen, men ikke uten grunn.
Med hans velsignelse og forslag økte jeg til 5 G for en tid tilbake og har prøvd mer. Så jeg tror han bare vet at det normalt er mye som trengs å rette opp for at vi skal fungere.
Jeg opplever han gir så gode råd han kan. Jeg prøver så godt jeg kan å ivareta meg selv. For selv en dyktig lege kan ikke alt og ikke kan han forstå alt.
Dette er min erfaringhjerte1
Sv: Re: Intervju med Dag Schiøth, Heggeli Helhetsmedisin
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Fruemå
Heivink11
Med hans velsignelse og forslag økte jeg til 5 G for en tid tilbake og har prøvd mer.
Oi, det var jo et stykke unna 60 til 90 mg :)
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Fruemå
Jeg opplever han gir så gode råd han kan. Jeg prøver så godt jeg kan å ivareta meg selv. For selv en dyktig lege kan ikke alt og ikke kan han forstå alt.
Dette er min erfaringhjerte1
Jeg kan ikke bli mer enig, Fruemå. Bare han (en hvilken som helst lege) er litt ydmyk og innser det selv er det helt greit at han ikke vet alt.
Ha en god natt alle her inne, og alle dere der ute hjerte1
Heivink11
Jeg økte nok i starten etter både gode råd fra legen og ikke minst symptomer. Så jeg var ikke helt tro mot alle gode råd. Jeg var redd og dårlig, legebesøket var langt unna. Så jeg økte hurtigere enn anbefalt. Tror dette med binyrer hadde kommet for dagen uansett. Det ble vel en dose økning basert på tips herfra forumet, sympomer og det legen anbefalte. Jeg har holdt på slik hele tiden, og stoler mer og mer på kroppen som jeg har lært å lytte på.
Du finner din vei, jeg økte og fikk det bedre. Lykke tilhjerte1hjerte1 Vi er underveis.........noen er neste i mål og de fleste som ikke skriver lengre her inne har nok kommet i mål. Jeg kjenner en. :lol: Så jeg velger å tro at jeg også skal komme dit.:D
Sv: Re: Intervju med Dag Schiøth, Heggeli Helhetsmedisin
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Fruemå
Heivink11
Jeg har holdt på slik hele tiden, og stoler mer og mer på kroppen som jeg har lært å lytte på.
Enig, det er viktig å stole på sin egen magefølelse. Jeg har også tatt den medisinen som passer meg.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Fruemå
Du finner din vei, jeg økte og fikk det bedre. Lykke tilhjerte1hjerte1 Vi er underveis.........noen er neste i mål og de fleste som ikke skriver lengre her inne har nok kommet i mål. Jeg kjenner en. :lol: Så jeg velger å tro at jeg også skal komme dit.:D
Ja, vi er forhåpentligvis snart i mål vi også hjerte1 Lykke til, Fruemå hjerte1
Sv: Intervju med Dag Schiøth, Heggeli Helhetsmedisin
Hei :)
Jeg ser at Dag Schiøth snakker om bioidentiske hormoner når det gjelder stoffskiftet og binyrene. Jeg har et spørsmål til dere som bruker ham og får andre hormoner; østrogen, progesteron, testosteron osv.
Bruker han bioidentiske hormoner her også? Eller syntetiske?
Jeg har også en kommentar til den linken jeg la ut tidligere i denne tråden. Jeg la den ut etter at Anisa etterspurte flere leger som var utdannet av Hertoghe. Det jeg vil si i den sammenheng er at hun bruker syntetisk østrogen og progesteron (progestin), ikke bioidentisk. Hun har uttalt til en pasient av seg som sa hun brukte bioidentisk progesteron (krem på huden) at det var bedre å bruke piller (syntetisk). Hun bruker også syntetisk østrogen. Så da vet vi det. Så unngå henne folkens :mad:
Dette er altså grunnen til mitt spørsmål til dere. De skal være utdannet hos Hertoghe begge to, men hun er tilhenger av syntetiske hormoner. Hva med ham (Dag Schiøth)?
Jeg håper dere som har erfaring med Dag Schiøth orker å gi meg et svar hjerte1
Han er iallfall opptatt og oppmerksom på forskjellen mellom bioidentisk og ikke... Jeg har ikke hatt behov for andre hormoner enn for stoffskiftet (bank i bordet), så jeg vet ikke. Progesteron har jo vært vanskelig å skaffe i bioidentisk form, men aker(?) blander vel iallfall en salve nå etter det jeg har hørt. Lurer du på mer så er det bare å spørre.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
smgj
Han er iallfall opptatt og oppmerksom på forskjellen mellom bioidentisk og ikke... Jeg har ikke hatt behov for andre hormoner enn for stoffskiftet (bank i bordet), så jeg vet ikke. Progesteron har jo vært vanskelig å skaffe i bioidentisk form, men aker(?) blander vel iallfall en salve nå etter det jeg har hørt. Lurer du på mer så er det bare å spørre.
Takk for svar, smgj hjerte1
Jeg spør dere om dette for å slippe å bestille time hos en lege som vil prøve å prakke på meg syntetiske hormoner. Da vil den timen være bortkastet for meg vet jeg :mad:
Ha en fin kveld!
vink11
Har svart på samme spørsmål i min dagbok. 10 år på levaxin og ikke frisk...........vink11