Her er svaret fra redaktøren i "Mat og Helse" : :D
Hei selv!
Synd at du ikke har råd til å abonnere, for det er mye billigere enn løssalg. Vi kommer jo til å skrive interesssante ting i hvert nummer… Ellers har vi vært inne på hypotyreose flere ganger, bla. i forbindelse med radioaktivt nedfall (radioaktivt jod hemmer skjoldkjertelen), kokosfett og selen (som stimulerer tyroksinproduksjonen).
Hvis du finner ut hvor man kan få tak i Armour kjertelekstrakter, er jeg svært interessert i å vite det. Det anbefales bl.a. av Broda Barnes, som er spesialist på hypotyreose, et problem som trolig rammer langt flere enn vi tror. Selv brukte jeg T3 i fem år da jeg var ung (169-74), men fant ut at det ikke var nødvendig…
vh
Dag Viljen Poleszynski, dr.philos.
Fagredaktør Mat&helse
Noen som kan hjelpe?? :?:
Vil veldig gjerne sende svar tilbake til han så fort som mulig! :!:
:lol: Her kommer en ny runde fra Jar. Jeg har nok bommet litt på tittel. Han er Fagredaktør i bladet, men jeg ser at han nå har sendt kopi til Cathrine Badendyck, som er Redaktøren.
Sent: Monday, June 27, 2005 3:38 PM
Veldig hyggelig!
Broda Barnes har skrevet flere bøker om hypotyreose. Vet ikke om de er i salg, men ta en søk på nettet på navnet, så kan du få opp noen titler. Den beste indikatoren på lavt stoffskifte er temperaturmåling, som beskrives i bøkene.
En mulighet for å øke skjoldkjertelfunksjonen er også å ta tilskudd av jod, inntil 1000 µg/d, samt vitamin A (tran).
vh
Dag Viljen
Dag Viljen Poleszynski, dr.philos.
Fagredaktør Mat&helse
Han er i det minste interessert. Får håpe det kommer noe poitivt ut av det!! :p
Meg igjen :roll: jeg er "i siget". Legger ved en side av denne Broda Barnes. Innholdet er vel ikke ukjent for de fleste, men kan hun være noen vi kan kontakte?
http://www.dr-overbye.no/skoleles.asp?ID=7
Jeg har ikke så mye trening i å kopiere linker så jeg vet ikke om jeg gjør dette riktig :oops: