Endring i menstruasjonsblødninger
Hei. Er nå i gang med Armour, og har positive effekter så langt - etter 15 dager. Føler meg kvikkere og mer våken, og kjenner at fysisk aktivitet går lettere. Mitt spørsmål til dere på forumet er om noen har merket forskjell i blødningsmønster etter oppstart. Har hatt sparsommelig og korte mens-blødninger siste ti år, men etter en uke på Armour startet jeg på en ny periode (2 uker etter siste) og er nå på åttende dag. Noe tilsvarende skjedde da jeg prøvde meg på Levaxin, noen som har noen tanker om hva som skjer fysiologisk med hensyn til dette? Takk for svar.
NINNAvink11
Hjelp til å tolke svar på spyttprøve fra USA
Hei til alle på forum!
Etter å ha lest om binyreinsuffiens her på forumet, og fått råd om å teste verdier har jeg nå fått resultatene fra mine prøver - Adrenal stress test - Integrative Psychiatri. Vil nevne at prøvene ble tatt i en god periode hvis det har noe betydningen for resultatet.
De ser ikke helt bra ut, men skjønner jo at her ligger kanskje forklaringen på at jeg feks har et påtrengende behov for å hvile på formiddagen.
Adrenal panels:
Coritsol x 4 Saliva
Coritsol Morning: 2,15 (1.8-3.8) ng/ml
Cortisol Noon: 0,29L(0,3-1,4)ng/ml
Cortisol Evening 0,20 (0,1-1,1) ng/ml
Cortisol Night 0,03L(0,1-0,8)
Dhea Saliva 0,61 (0,1-1,3) ng/ml
17-oh Progesterone Saliva 11,57L(15,4-60,5)pg/ml
Melatonin 19,49 (0,1-25))pg/ml
Androstenedione, Saliva 26,04 (6-69) pg/ml
Har forsøkt å leve mer binyrevennlig i det siste - med salt-c-vit og fett. Er helt avhengig av kaffe for å komme i gang om morgenen,
særlig på de dårlige dagene, men forstår jo at dette ikke gjør saken bedre. Disse dårlige dagene har jeg problemer med å få gjort noe før 15-tiden og det kan også kanskje forklares med prøver.
Har gått på Armour 8 uker nå, men har kjent at jeg etter en liten oppsving i starten, nå er tilbake der jeg var eller verre med nye symptomer.
Har ikke utpregede tall som peker mot lavt stoffskifte, men symptombilde som tilsier dette.
Har selv følt at binyresymptomene har stemt mer på meg men ikke fått noe gehør foreløpig fra legen.
Startet i går på progesteronkremen fra Now og venter på Pregnon.tabl.(nytt for meg), samt ny forsyning adrecomp og lakrisrot i posten
Noen tilbakemeldinger på tallene, og veien videre.
På forhånd tusen takk.
Ninna
Sv: Hjelp til å tolke svar på spyttprøve fra USA
Hei alle på forum!!!!!!:D
Prøver meg igjen med håp om respons.
Finner ikke helt ut av disse prøvene, og hvordan jeg skal tolke dette.
Har trappet ned på Armour nå fra 60mcg til 30, etter symptomer med kvalme, press rundt nyreområdet, veldigggggggg trøtt osv.
Må også komme meg til legen snarest, og få tatt prøver i det norske regime da mitt NAV-vedtak nærmer seg en ende og hva da?
Det jeg tenker uansett, er at det er godt å få en klar pekepinn på hva min dårlige energi skyldes, ref. Vigdis innlegg, og med det en
mulighet til bedre helse. Det er jo noen andre som har tatt prøve ved samme laboratorie(Integrative Psychiatry, noen synspunkter/erfaringer.
På forhånd takk for svar:roll:
Ninna