Supert!! Tusen takk! Da skal det shoppes så fort lønnen kommer.
God Jul!
Klem til alle reddende engler der ute <3
Printable View
Supert!! Tusen takk! Da skal det shoppes så fort lønnen kommer.
God Jul!
Klem til alle reddende engler der ute <3
Jeg var 10,5mnd som røykfri, nå har jeg valgt å starte å røyke igjen... Jeg er min egen forsøkskanin for jeg har en liten teori om at jeg har hatt ett kunstig forhøyet stoffskifte som røyker som aldri har blitt fanget opp..
Livet jeg hadde frem til mars i fjor så var jeg ekstrem "mark i rompa" så stumper jeg røyken å blir det rake motsatte.. månedene går og alt forverrer seg og vekten øker i høyt tempo.. scintigrafi sa jo Graves, men stoffskifte prøvene viste kun en Tras i gråsonen.. så dette ble avfeid, å de antok at legen på nukleærmedisinske avdeling så feil.. Vel kanskje han ikke gjorde det for han sa han var 150% sikker å kunne stille meg en diagnose allerede da.. Kanskje jeg har hatt Graves en stund.. Å denne teorien skal jeg nå sette til liv, å ja den røyken skal stumpes så fort jeg får opp stoffskiftet igjen.
Noen som veit hvor lenge jeg bør røyke før man kan se små endringer? Jeg er ganske sikker på min teori.. fastlegen sa bare så lenge stoffskiftet er normalt nå så er jo det bra.. Men hvis kroppen min har vært vant til å leve den forhøya tilværelsen så lurer jeg på om kroppen tar dette for å være for lavt? Mulig det er min alvorlige jodmangel som også har senket stoffskiftet.. Men legen min har gitt meg deadline ut mars, for hun nekter at jeg skal gå på AAP penger mer enn disse 3mnd, hun mener fortsatt at jeg bare er feit og lat..
Jeg kommer til å miste jobben hvis jeg blir sendt ut i 100% arbeid i min helsetilstand.
Hadde jeg bare funnet en fastlege i oslo som er litt mer normal.
Jeg skal oppdatere dere hvordan dette går uansett utfall.
Hej
Jeg vil bare fortælle, at jeg har læst, rygning kan påvirke mængden af jod, man har i kroppen. Husker ikke hvor jeg læste det, men jeg vil lede igen :roll:
Det kunne måske forklare noget for dig eller i hvert fald måske få noget til at hænge lidt bedre sammen?
Held og lykke som forsøgskanin - godt, det er din egen af slagsen:wink:
vink11 Nielsigne
Tusen takk hjerte1 :) Ja jeg er ganske sikkert på det jeg også at alt skjedde de dagene/ukene etter å stumpet røyken. Jeg var 15år da jeg begynte å røyke som smått, så mulig jeg har hatt det siden. Tror aldri det har blitt tatt noen stoffskifteprøver av meg før jeg ble syk i fjor. Så ikke rart at kroppen ikke har godtatt å bli "normal over natten"
Det helt utrolige er at jeg faktisk ikke har ligget verken i senga eller sofaen siden kl 4.30 i dag, tillegg skikkelig indre uro bare det er ett meget stort fremskritt. Ikke det at jeg ønsker å ha høyt stoffskifte, men det er ikke noe liv slik jeg og familien min har hatt det de siste 10mnd heller.
Så ja jeg begynner å bli ganske sikker på at jeg har levd ett liv på kunstig forhøyet stoffskifte og fått struma/jodmangel og en kropp som mener at stoffskifte er for lavt.
I alle år har jeg stått på fra morgen til kveld, de siste 10mnd har livet mitt forfallet, jeg skal røyke meg tilbake til livet hehe
Etter fjerde dagen med de fæle vonde og stinkende sigarettene så begynner kroppen å våkne til liv. Merker det også på humøret, selv om jeg må pussse tenner og vaske meg for hver illeluktende sigarett så håper jeg kanskje at jeg kan hjelpe andre i samme situasjon uten at de må bli røykere igjen av den grunn. Jeg har stor tro på dette, å jeg håper at min lege er klar for å samarbeide når jeg føler tiden er inne for en liten stoffskifte prøve ;)
God helg :)