Er det andre her som har problemer med synet som man kan relatere til stoffskiftet? Jeg har nå vært til 2 forskjellige for undersøkelse og fått 2 totalt ulike svar :? Må understreke at jeg før testene gjorde oppmerksom på at jeg har lavt stoffskifte og om det kunne ha noe å si. I tillegg merker jeg jo at synet kommer veldig an på dagsformen samt om jeg har sovet godt den natten. Denne aktuelle morgenen hadde jeg sovet lite og var rimelig sliten etter en hard ukes jobbing. NEI fikk jeg til svar, hverken søvn stoffskifte eller annet hadde noen betyding. Hos den første får jeg beskjed om at synet er svært dårlig og at jeg ikke må finne på å f,eks kjøre bil uten briller. (synes det var nå litt rart for jeg ser da ikke såå dårlig, kan fint lese avisen med små skrift liksom om enn ikke krystallklart)Iflg han var jeg omtrent blind :lol: Javel, jeg fikk da bestilt briller, tok dem på når de kom og så jo som en ørn ingen tvil om det!! Problemet var bare at rommet seilte og innen en halv time lå jeg og kastet opp svimmel som juling. Hm, litt for sterke briller ja... Fikk redusert styrken under tvil fra han, ble nokså svimle her også men jeg har nå sakte men sikkert vent meg på dem da.
Klok av skade tok jeg undersøkelse nr 2 hos en øyelege på Volvat. her fikk jeg beskjed om at neida synet er ganske bra det men burde ha et par briller til lese ett par til data og ett par til kjøre bil. HJELP tre briller liksom.
Men dog, var ikke verre enn at jeg bare trengte å bruke det om jeg følte for det synet var bare litt dårlig.
Problemet mitt er at ingen av disse to har gitt meg noe som stemmer, fordi jeg føler at synet "svinger" på en måte, den ene dagen klarer jeg meg uten mens neste dag er forferdelig uten. Blir ofte til at de tas på og av i ett kjør og ingen av løsningene er gode. Mener å ha lest et sted at stoffskiftet kan så absolutt ha innvirkninger på synet og at øyeleger og optikere bør lære seg om dette. Min erfaring er iallefall at dette vet de niks om. Noen andre som har opplevd noe slikt ?