Hei du!!! HURRA for deg!!!! Det er jamensmeg nok å holde styr på om en ikke skal drasse rundt på uvitende leger også, flott a gitt!! :D :D
Printable View
Hei du!!! HURRA for deg!!!! Det er jamensmeg nok å holde styr på om en ikke skal drasse rundt på uvitende leger også, flott a gitt!! :D :D
jeg har maaaaaset på legen i all den tid, og etter å ha hatt skikkelig surr med stoffskiftet i ......tja, 6-7 år(er 25) så begynner jeg faktisk å føle meg oftere bra enn dårlig!!!!!dvs, jeg får jo virus her og der og hundre forkjølelserpå rad, men hvem bryr seg? jeg er jo våken mesteparten av dagen:)
det har ikke vart særlig lenge, i et par måneder, men gleden er stor fordiom:)
mange av de tingene jeg har slitt aller mest med/(svimmelhet, enoormt søvnbehov, kvalme, konstant utslitthet) er liksom blitt så mye bedre nå som jeg har økt doseringen av levaxin.
jeg er jo ikke akkurat noen kruttønne med energi, men jeg merker at jeg faktisk får til daglige gjøremål uten problemer, oppvask, klesvask og sånn. jiipi:) for min del blir husarbeid ofte en indikator på formen, og det at jeg faktisk gjør noe er jo et godt tegn:)
hurra!!! har også vært plaget med reisesyke etter jeg fikk lavt stoffskifte, og her forleden tok jeg en tur uten å merke noe som helst.
og ikke bare det, men jeg føler faktisk ikke at jeg trenger evig søvn!!
jeg tenkte bare at "det føles som jeg har fått livet tilbake igjen!"
en annen ting jeg ble "lettet" for, var at jeg en persiode, og egentlig fortsatt følte meg skikkelig overarbeidet pga min jobb som til tider er utrolig krevende. men poenget er at jeg med en gang visste at det ikke skyldtes stoffskiftet, men jobben i seg selv! og det høres jo rart ut , men jeg ble faktisk litt glad for at jeg endelig følte meg "bare" overarbeidet og ikke generelt utmattet.
har jo ikke forventninger til at det skal vare for alltid eller noe slikt, men jeg er bare happy for å endelig føle meg som jeg er 25 år og ikke 60:)
og skulle effekten bli borte igjen, så vet jeg jo at symptomene ikke er innbilning:) :) :)
hurra for meg!!!!!!! juuhu!
håper dere andre og får litt "pause" innimellom!
Så flott. !
Ble glad av å lese innlegget ditt.
Høres kjempe deilig ut! Kos deg og nyt formen !
Du gir meg nytt håp :D
Ja, hurra for deg - så bra!
Jeg har også vinglet meg gjennom fire år med hypothyreose og forsiktig medisinering iflg. legens anbefaling. Formen var "bånn i bøtta". Begynte da å bestemme litt selv og ble litt "tøff" med å øke dosen levaxin. (Takket være noen på forumet her!)
Fikk litt hyper-symptomer noen dager, men oppdaget samtidig at jeg har det veldig bra når jeg ligger i grenselandet til å være hyper... 8)
Jeg tror mange av oss er undermedisinerte pga.at vi stoler på referanseverdier hele tiden- det er sikkert individuelle variasjoner her :roll:
Husk: Du er den eneste som kjenner kroppen din... 8)
Kunne ikke vært mer enig. Legene er altfor opptatt av tall.
BRA skrevet!! Applaus! Det er hva vi må ta stilling til hver enkelt av oss!Sitat:
Opprinnelig skrevet av nosy
jeg har holdt på med litt selvoppdosering, men tar det i litt seneste laget for tiden.
fritt t4 har gått opp fra 8 til nå 14,7 eller hva det var, men sist måned var det høyere- opp mot 15,5.
tsh er 1,1 og har pleid å være litt lavere.
t4 har altså sunket littegranne igjen.
jeg har pleid å øke med 1 ekstra i uken hver måned ca. dette har gått veldig greit. men litt sent.
er 1 ekstra i to uker også en esktra til de to neste ukene ok?
sånn at det tilsammen blir 2 ekstra iløpet av en måned utenom vanlig dose?
er litt følsom for overdosering, og kan heller ikke bli hypo pga stress m jobb..:)
hva mener dere? jeg vil opp på 17 tallet i løpet av noen måneder.
Syns ikke du skal sette deg noe mål om å komme opp på ett visst tall - for tallets skyld. Men for din skyld er det ok.
Altså, tenk på deg selv først.
Jeg tror det er slik at når en har gått en stund på en dose, så blir den for liten og må økes, men vent lenge med det. Det er et langsiktig prosjekt en ikke bør stresse med. Kroppen må få bruke den tiden det tar å tilvenne seg økt aktivitet i et system som har vært labert lenge.
Jeg syns du bør fortsette din langsomme prosess jeg da.....
ok. jeg som mange andre her inne legger på meg bare man ser på en sjokolade.
og det går ikke vekk heller......
jeg har derfor i lengre tid telt kalorier for å begrense inntak siden jeg flyr så fort opp i vekt hvis ikke, men det har 0 virkning på vekttap....det eneste som skjer hvis jeg endrer vaner er at jeg legger på meg.
spiser omlag 1300 kalorier hver dag fordelt på 5 måltider bestående av lite brød, frukt, grønnsaker, litt melkeprodukter(0,1%youghyrt)samt normal middag uten poteter somregel- og har prøvd metoden"spis litt mer for å øke forbrennigen" men DET straffer seg det:)
må jo følgelig spise et par hundre kalorier mer når jeg trener hardt, men ingenting hjelper og jeg blir snrt gaaaaaaaaaal av alle "er du gravid" spørsmålene :=/
noen som har en vindunderkur - simsalabim? det som virker på alle andre virker jo ikke på meg...!