Takk for svar!
Mente du at TSH kunne være for lavt eller mente du selve stoffskifte. Ble litt forvirret :?
Takk for svar!
Mente du at TSH kunne være for lavt eller mente du selve stoffskifte. Ble litt forvirret :?
Hei! :) Ser at ingen har svart deg på dette. Jeg er ikke så flink til å svare på sånne spørsmål, men jeg ser på mine egne prøvesvar at TSH gikk fra 7,56 til <0,01 på 3 mndr med 50µg Levaxin.Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sigrid
Trenger jo ikke virke likt. Men hva er for lav? Min rikker seg ikke. Har vært slik siden januar 2005, samme hvilke doseendringer jeg har tatt - opp eller ned. TSH er og forblir den samme.
TSH din, Sigrid, er for lav.
Ok, takk!
Da tror jeg at jeg lar være å ta Levaxin i dag og ringer enokrinologen i morgen.
Er forresten gravid, syv uker på vei. Noen som vet om det er farlig om TSH blir for lav?
TSH for lav??? :shock: På 8,1????Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tor
Tor - svarer du ut ifra at hun er tungpustet eller svarer du ut ifra at hun har en TSH på 8,1??
Når det gjelder graviditet så har jeg null peiling....Kanskje du skulle søke litt på graviditets-siden....
Grensen er 4,4 på TSH. Og vi som tar Levaxin ol. skal ligge på 0,5 - 1 så 8,1 er HØYT! Du er lav i stoffskiftet. Ikke slutt å ta medisiner om du er gravid. Det kan skade fosteret. Man skal øke medisin om man er gravid.. Du må snakke med legen om dose økning. Fort :D
Ja, TSH på 8,1 er for høyt, men jeg har økt Levaxin ganske mye for litt over en uke siden, så jeg tenkte at TSH har rukket å bli for lav allerde. Er det mulig at den kan synke så fort?
Når man akkurat er blitt gravid og har brukt levaxin før, er de siste retningslinjene at det er vanlig å måtte øke levaxinen. Det var en kongress hvorde tok dette opp. Bare for å nevne dette.
Om økningen med 25µg var for kjapp vet jeg ikke, noen må nemlig dele økningen i to (øke mend halvparten og så etter et par uker øke med siste delen) , det er individuelt.
Med en TSH på må man øke uansett om man er gravid.
Merk at i begynnelen av graviditet så kan TSH gå ned hos friske pga diverse hormoner og totalt t4 går opp pga økte bindeproteiner.
Hos gravede thyroxinbrukere så må man øke dosen ga den økte mengden bindeproteiner men det vet jo legene.
Noen anbefaler ekstra tett oppfølging av endokrinolog.
Nå ser jeg at det tar litt tid, ja. Da har TSH sikkert ikke rukket å bli for lav ennå.Sitat:
Opprinnelig skrevet av Yvette
Jeg målte hver måned i denne tiden, så den gikk gradvis nedover.....Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sigrid