Jeg har ikke ord: chokx: At det går ann!! Hva er det denne legen har tenkt med????? !!! Nei, det finnes ikke ord. Rett og slett.
Printable View
Jeg har ikke ord: chokx: At det går ann!! Hva er det denne legen har tenkt med????? !!! Nei, det finnes ikke ord. Rett og slett.
Har du fått høre hvordan det går med venninna di nå? Håper hun fikk en MR av hodet som ikke viste noe unormalt og at de har fått starta en bedre behandling nå. Stakkars jente :sad:
Tror nok ikke at det var kreft i skjoldbruskkjertelen, eller tumor i hodet. Den opprinnelige poster her skrev at det gjaldt hypothyreose, og nevnte ikke noe om graves elelr thyca.
Høres mer ut som forstørret kjertel pga høy TSH, og høy TSH pga hypo pga undermedisinering.
Klart høy TSH kan teoretisk komme av at man har en svulst på hypofysen, og at bildet blir forstyrret av den manglende skjoldbruskkjertelen som jo ikke kan gro lenger fordi den er fjernet.
Men det at ft4 er så lav, er den sannsynlige årsaken til den høye TSH-en.
Men man kan vel godt både være hypo og ha tumor, og det er jo det de sjekker på sykehuset.
Ja, har selv hypotyreose og knutestruma, hadde heldigvis "gode" knuter men må følge det opp en gang i året.
Det virket ikke som om venninnen visste noe mer enn at hun hadde fjernet den pga struma og derfor mine tanker om at det var kreft/ondartet kjertel/knuter.
Vet jo at det er sjelden med hypo og struma men det skjer jo;-)
Min lege i Norge kjente ingenting på halsen min og mente det ikke var vits med videre undersøkelser, selv om jeg har klaget på kvelningsfornemmelser (hun mente dette var angst noe jeg er sterkt uenig i). Legen i Egypt var også oppgitt over at det ikke var tatt ultralyd av kjertelen, særlig siden min mormor hadde det samme (og min tante også).
Hej Cathinka tro2 Det er fire dage siden sidst. Er det fordi det er blevet værre, at du ikke havde tid til at fortælle om hvordan det går med din ven K? Tør næsten ikke tænke nogen tanker, idet denne situation er SÅ frygtelig, at her kan det ene gæt være lige så "godt" (skidt) som det andet. Please, fortæl hvordan det går, om hun har fået det bedre og - hvad siger sygehuset til alt det nu, efter de har fået tid til at reflektere over denne slagters til lægen livstruende ukyndighed og (slet og ret) enorm dumhed, han kun kan takke sit status som læge for ikke at kunne blive retsforfulgt for. :|
Beklager at jeg ikke har holdt dere oppdatert slik jeg skrev at jeg skulle. K er fremdeles syk, men er hjemme og følges tett opp med blodprøver hver uke, og jerninjeksjoner 3 ganger i uken.MR av hodet viste normale funn, og binyrene er normale. Årsaken til de ekstreme prøveresultatene er dessverre dårlig oppfølging fra fastlege og feil medisinering. Saken er sendt videre. I dag er det sykehuset som har ansvaret for hennes behandling. Prøveresultatene er fremdeles helt ute av kontroll, men viser endring i riktig retning. Formen hennes er skrøpelig. Utslitt, trøtt, svimmel, kvalm, dårlig matlyst. Hun har hatt en stri vinter og vår, og det er tøft for oss som er glad i henne å se et så ungt menneske rett og slett svinne hen. Vi håper at ting vil gå bedre, men det tar nok tid.
Flott at du har tatt deg tid til å oppdatere oss midt oppi alt dere går gjennom. Vi er mange her inne som tenker på dere etter å ha lest en slik historie og da er det godt å høre fra dere. Av en eller annen grunn er jeg ikke overasket over at det "bare"var lavt stoffskifte. Jeg anbefaler på det sterkeste å søke om pasientskadeerstatning når K kommer seg igjen. Denne erstatningen får man kun hvis pasient eller pårørende lider et økonomisk tap som følge av feilbehandling eller manglende behandling, som i dette tilfelle. Grunnen til at jeg sier dette er at jeg regner med at det tar så lang tid for K å komme seg igjen at det vil få økonomiske konsekvenser i forhold til jobb, ekstra utgifter osv hvis det ikke allerede har fått det. Du får i allefall hilse så mye fra meg å si at jeg tenker på henne, det er jeg sikker på vi er flere som gjør. Og oppdater oss gjerne igjen hvis du orker det.