Man kan godt ta liothyronin tettere til mat siden den ikke bindes noe særlig til ma, i motsetning til t4(levaxin)
Printable View
Man kan godt ta liothyronin tettere til mat siden den ikke bindes noe særlig til ma, i motsetning til t4(levaxin)
Noen sier det er en fordel å spise Liothyronin til maten siden alt tas opp uansett. Opptakstiden forlenges også, noe som vedkommende (var det Viljen tro ?) så som en fordel.
På pakningsvedlegget står det at det skal gå minst to timer mellom innatak av kalsiumprodukter og Liotyronin.
Jeg har sett at det er noen som mener at dette kun gjelder Levaxin, men jeg tar ikke sjansen på det. Og siden jeg ofte spiser ost eller yoghurt til lunsj, venter jeg et par timer før jeg tar den siste halve tabletten.
Jeg er faktisk av dem Reven.
Det ser ut som at man bruker samme pakningsvedlegg for Levaxin og liothyronin.
Etter det jeg har lest andre enn produsenten skriver på nettet så bør det være en forskjell, fordi T3molekylet er mindre enn T4molekylet og derfor lettere diffunderer tarmveggen.
Har gjort et søk nå, men det er vanskelig å finne igjen noe .....
Jeg mener også å ha lest at Armour ikke er så opptaksfølsom når det gjelder mat. Noen fler som har lest det ?
Jeg har også lest flere innlegg på utenlanske forums om at Armour er mye minder følsom for interaksjoner med mat. Det var fler eår siden. Det med liohtyronin var også flere år siden.
men hvid du lar Armour eller Liothyronin smelte i munnen tas det opp utenom tarmen sier mange, deriblandt Larrian som har legeutdanning(hun praktiserer ikke lenger)
Mange tar sine medisiner med frokost og melk/ melk i kaffen uten problemer mend e gjør det hver dag så effekten er konstant. Tviler på at det er så mye kalsium i yoghurten men jeg kan ikke være sikker på at det ikke gjør noe.
Jeg har tenkt litt på tyroksindosering og trening. For et par år siden var jeg litt underdosert. Jeg klarte å presse meg selv i gang med trening to ganger i uken, og etter noen uker fungerte hodet mitt ganske fint.
Nå trener jeg ikke - jeg tåler det ikke. Og jeg doserer meg kanskje litt høyt for å ha energi og hode til å klare jobben. Jeg har til tider bra med energi, men blir fort utkjørt hvis jeg bruker opp for mye av den. Det virker som at kroppen blir lett sliten.
Jeg lurer på om det faktisk kan være gunstig å være bittelitt underdosert fremfor overdosert mtp trening. Det er små marginer mellom over og underdosering for meg, så jeg er ofte på en av sidene.
Noen som har erfaring?
Masse erfaring her med doser opp og ned og trening, og er enig i din konklusjon.
Men det er et toegget sverd. For lavt - og for høyt mister jeg (jeg får si jeg, for det er bare mine egene erfaringer) motivasjon. For høyt orker jeg ikke trene, lett for å få en følelse av influensa da, og hvis jeg trener er det ikke noe krutt igjen.
For lavt kan jeg trene hvis jeg bare trener sjelden, men litt for lavt går ganske bra.
Aller best syns jeg det er en stund etter at dosen er senket litt, men det varer ikke så lenge gitt.
Trur aldri jeg kommer til å trene som før, jeg må kutte på intensiteten på drag, og må ta det svært rolig på lengere turer.
Jeg føler likevel at det er bedre å trene enn ikke å trene ......
Akkurat sånn opplever jeg det og. Jeg tenker jeg skal prøve meg litt frem i en periode med mye fri fra jobben. For da trenger jeg ikke tenke så mye...Sitat:
Opprinnelig skrevet av n`Finn
Jeg trenger å få på plass litt muskler igjen;-)
ikke alene om det Reven :)
vil jo gjerne raske over isen i vinter...