Ikke ta sorgene på forskudd. Jeg gikk ned tre kilo på direkten da jeg startet med Levaxin. Det var antakelig vann i kroppen som forsvant. Senere har jeg bare fortsatt å gå ned, pent og rolig. Du blir i hvert fall ikke slankere av å gå ubehandlet.
Printable View
1) Et ubehandlet lavt stoffskifte får deg garantert raskere opp i vekt enn en behandling med levaxin gjør.
2) Jeg gikk ikke ned på levaxin, men fortsatte opp. Men det er ikke sånn for alle. At man går opp på levaxin er nok helst et tegn på at man ikke har oppnådd full effekt av medisinen. Noen gjør aldri det. Andre får det til.
3) Få stoffskiftet ditt i gjenge først. Det er det som danner basis for all forbrenning og uten det kan du slanke deg så mye du vil uten effekt.
4) Om du - etter å ha fått stabillisert ting på levaxin - ikke klarer å stabillisere vekten/gå ned igjen - så har du muligheten til å mase/grine/klage deg til naturlig thyroid. For flere så har det gjort en vektnedgang enklere. (Om legen din er villig og vidsynt så kanskje du kan starte direkte på erfa i stedet for levaxin?)
Lykke til.
Takk for svar. Blir spennende å høre hva legen sier etterpå. Spent jeg.
Orker å lete rundt etter svar så oppretter en ny tråd.
Har ikke vært her på en stund nå.
Fikk diagnosen hypothyrose i desember, og går nå på levaxin.
Tar 50 mg fem dager i uka og 25 to ganger i uka.
Sliter fortsatt mye med trøtthet og føler at jeg er helt tapet for energi enkelt dager. Det aller verste er nok konsentrasjon og hodepinen som plager meg om dagen.
I morra skal jeg ta nye blodprøver, og bør jeg sjekke noe annet enn bare hemocystin og det andre stoffet?
En annen ting, noen som har erfaring...
Orker å lete rundt etter svar så oppretter en ny tråd.
Har ikke vært her på en stund nå.
Fikk diagnosen hypothyrose i desember, og går nå på levaxin.
Tar 50 mg fem dager i uka og 25 to ganger i uka.
Sliter fortsatt mye med trøtthet og føler at jeg er helt tapet for energi enkelt dager. Det aller verste er nok konsentrasjon og hodepinen som plager meg om dagen.
I morra skal jeg ta nye blodprøver, og bør jeg sjekke noe annet enn bare hemocystin og det andre stoffet?
En annen ting, noen som har erfaring...
Velkommen hit vink11
FT4, FT3, Anti-TPO, TRAS for stoffskiftet. Ellers kan det være lurt å få tatt prøver av vitamin og mineralnivået i kroppen. D-vitamin 3, B-12, Selen og Jern er av de viktigste og som en med stoffskiftesykdom ofte har lave nivåer av.
At du fremdeles ikke føler deg bra er ikke så rart. Jeg vil tro at du etter kun tre måneder verken har funnet din optimale medisinering og at det i beste fall tar noen måneder før du føler merkbar forbedring.
Selv fikk jeg påvist lavt stoffskifte i sept. 2010 etter å hatt symptomer i over 5 år. Enkelte symptomer er som forduftet, men noen henger ved og jeg har fått noen nye i tillegg. 5 år med en kropp som har slitt med stoffskiftet er ikke fikset over natta, desverre...
Lykke til, uansett!
Velkommen hit vink11
FT4, FT3, Anti-TPO, TRAS for stoffskiftet. Ellers kan det være lurt å få tatt prøver av vitamin og mineralnivået i kroppen. D-vitamin 3, B-12, Selen og Jern er av de viktigste og som en med stoffskiftesykdom ofte har lave nivåer av.
At du fremdeles ikke føler deg bra er ikke så rart. Jeg vil tro at du etter kun tre måneder verken har funnet din optimale medisinering og at det i beste fall tar noen måneder før du føler merkbar forbedring.
Selv fikk jeg påvist lavt stoffskifte i sept. 2010 etter å hatt symptomer i over 5 år. Enkelte symptomer er som forduftet, men noen henger ved og jeg har fått noen nye i tillegg. 5 år med en kropp som har slitt med stoffskiftet er ikke fikset over natta, desverre...
Lykke til, uansett!
Hei!
Føler nå jeg trenger litt råd fra dere der ute som sliter med det samme. Fikk lavt stoffskifte september 2010 og går nå på 50 mg levaxin hver dag.
Har en periode nå som jeg føler meg svært sliten igjen, og det tærer veldig på psyken.
Siste blodprøvene mine var TSH på 1,2. FT4 var på FT4 på 19.
Har lest at flere kan ligge lavere på TSH for å kunne føle seg bra.
Føler at fastlegen ikke har nok kunnskaper om dette, og sier bare at blodprøvene mine er bra.
Har dere noen råd til hva jeg skal gjøre?
Har du sjekket FT3?
TSH er bare signalet fra hjernen om hvor mye som skal produseres av for-hormonet FT4 som igjen skal omdannes i kroppen til det virksomme FT3. Derfor er det FT3 som sier mest om kroppen får det den trenger, og det er ikke alle som har en kropp som omdanner FT4 til FT3 optimalt.
For mange er løsningen og ta tilskudd av FT3 også.
Nå har jeg hatt lavt stoffskifte i vel 2 år og føler meg fortsatt ikke riktig medisinert.
Er per dags dato sykemeldt fra jobben som sykepleier.
Sist blodprøve viste Tsh på 1,2. Går på 50 mg levaxin hver dag. Har de siste tre ukene tatt 100 mg hver søndag på egenhånd.
Føler meg helt utslitt av ingenting, og har blitt deprimert. Tror selv det skyldes stoffskifte, men de rundt meg tror ikke det. Eller så har de kanskje ikke forståelse for det. Økt cipralex dosen til 10 mg igjen nå.
Akkurat nå sliter jeg med smerte i armer og bein, akkurat som man er rastløs.
Andre symptomer jeg sliter med er kvalme, vonde fingre, dårlig matlyst, fått eksem flekker (aldri hatt før) og sover dårlig i denne perioden jeg er i nå. Har mange flere symptomer.
Noen råd om hva jeg bør gjøre? hva jeg skal spørre legen om neste gang?
Er så utrolig lei om dagen.