Blodsukker, psykiske symptomer
Jeg har et blodsukkerproblem for tida. Det er i hvert fall det jeg tror det er. Jeg har alltid måttet spise regelmessig og ofte, men de siste ukene har dette forverret seg kraftig. Antar at FT4 ligger på ca 16 nå.
Har søkt litt på nettet angående sammenhengen stoffskifte og blodsukker, men har vel egentlig ikke funnet noe bekreftende. Er det noen andre som har noe info om dette eller egne erfaringer?
Dette vet jeg at jeg har tatt opp tidligere (før krasjet, ikke mitt, men forumets :D ).
Det kan mange ganger være vanskelig å skille de fysiske fra de psykiske symptomene. Det som man tror er psykisk, kan være fysisk og vice versa.
Hvis man f.eks. er deprimert pga thyroxinubalansen, hjelper ikke all verdens psykologsamtaler eller antidepressiva. Da gjelder det jo å få hormonene på riktig nivå. Etter alt jeg har lest om dette så sier de fleste at symptomene forsvinner så snart FT4 er på riktig nivå. Jeg antar at symptomene ikke forsvinner over natten.... lurer litt på hvor lang tid kroppen trenger på rett nivå før plagene er borte. Jeg vet at dette er noe individuelt, men er dete noen som har noe å hjelpe med her...