Sv: Jeg ble født med hypothyreose
Godt nytttår!!
Nå har jeg plaget dere noen uker med mange rare spørsmål, så da er det ve kanskje på plass med en presentasjon!
Jeg er 27 år, og sturderer for tiden, 2.året på sykepleien. (rart jeg er hypokonder?) Jeg er gift, og har 2 jenter, på 8 og 5. Er veeeeeeeeldig interiør interessert. Ellers så tar familien, studier, jobb (jobber 2.hver helg) og venner største delen av tiden.
Jeg ble født med hypo, og har aldri egentlig aldri visst at mennesker sliter med denne sykdommen, fordi jeg aldri har vært plaget. (...bortsett fra at jeg alltid har vært litt lat :wink: ) Dette skulle forandre seg i begynnelsen av november. Jeg holder på å besvime i praksis, og føler meg ikke særlig ernergisk. Leker meg litt med tekniske dubeditter på sykehuset, og finner ut at jeg har en syk hvilepuls (120). Er heldigvis snart ferdig med praksis, og blir sykemeldt, som jeg er enda. Legen har rotet mye med dosen min (Levaxin) de siste ukene, men jeg bruker nå 0,75mg (halv dose av den opprinnelige). Problemet mitt nå er at selv om stoffskiftet mitt nå ligger under normalen, raser pulsen likevel :?:
Dette er altså min korte hypo-erfaring- som jeg håper forsvinner like fort som den kom!! :lol:
Jeg har lest at muskelsmerter er vanlig ved lavt stoffskifte. Jeg har ikke smerter, men har i ettermiddag hatt en maktesløshet i armene, kan tenke meg det er slik det føles for de som har MS, er muskelsvakhet et symptom? Jeg var så fornøyd i formiddag, fordi jeg har følt meg så bra, så dukket dett opp, så blir jeg bekymret igjen....
Ellers så må jeg si at jeg har fått time hos endokrinologen på Haukeland, ringte inn og purret i går, og visp så er timen ordnet. (t.o.m gratis, fordi jeg først skal være prøvekanin for studenter - dette gjorde at jeg fikk time på under 2 uker..., vanligvis over 1 mnd ventetid)
Håper noen som gidder å svare!!
Mvh Maia